Chris Pfeiffer győzelemmel zárta mozgalmas hetét a kölni Nemzetközi Motorkerékpár, Robogó és Kerékpár kiállításon (INTERMOT), amelyet az Elektromos Robogó Világbajnoki sorozat október 7-i, vasárnapi futamán szerzett meg. Egy egész sor alternatív meghajtású robogót győzött le Pfeiffer, aki a BMW C evolution prototípussal indult, amelyet egyébként az érdeklődők ki is próbálhattak a nagy presztízsű nemzetközi motorkerékpár kiállításon.
Az Elektromos Robogó Világbajnoki versenysorozat a legújabb e-mobilitás fejlesztések bemutatására szolgál, célja egy élvonalbeli megmérettetés megteremtése az alternatív meghajtású robogók számára. A mostani versenyt ugyanazon a versenypályán rendezték meg, ahol már több sportesemény – például a Supermoto Endurance Világbajnokság – is izgalomban tartotta a rajongókat. Az Elektromos Robogó Világbajnokság a jelenleg elérhető és a prototípus e-robogók széles körét vonultatja fel, amelyek szoros küzdelem közepette szórakoztatják a közönséget tiszta, „zöld” és esetenként igen gyors gépeikkel!
Chris-nek csak egyszer nyílt lehetősége arra, hogy kipróbálja a BMW C evolution-t Münchenben a verseny előtt, az igazi meglepetés számára az volt, hogy mennyire élvezetes a BMW e-robogóval motorozni a szűk és kanyargós Supermoto versenypályán.
„Igazi élmény volt a C evolution-t vezetni vasárnap az INTERMOT-on” – mondta. „El kell ismernem, hogy messze ez volt a leggyorsabb e-robogó a versenyen, de különösen az a teljesítménye nyűgözött le, ahogyan alacsony sebességről gyorsul. Remekül lehetett a pályán motorozni és néha a gyors szakaszokon a 110 km/h-s sebességet is elértem. A szűk kanyarok sorát rövid egyenesek szakították meg, szóval vagy nagyon húztad a „gázt” vagy keményen fékeztél! Éreztem, ahogyan minden kanyarban dolgozott az ABS, a kipörgésgátlót pedig majdnem teljesen kikapcsoltam, hogy élvezzem a C evolution csúsztatását.”
„A pálya szűk és kanyargós jellege miatt, vigyáznom kellett a C evolution idomzatára, nehogy leérjen miközben keményen kanyarodtam. Ezzel együtt a köridőim csak 8 másodperccel maradtak el az amatőr Supermoto versenyzőkétől, akik ugyanezen a pályán versenyeztek. Mélyen ki kellett ülnöm oldalra a robogón (Superbike stílusban) a legjobb súlyelosztás érdekében, mindez viccesnek tűnhetett a közönség számára, de ez volt a legjobb módja annak, hogy gyorsan körbeérjek a pályán. A legjobban az nyűgözött le az „endurance” verseny végén –, amely fél órán és még két körön keresztül tartott – hogy még 37 százalékos töltöttség maradt az akkumulátorban, ellentétben sok más géppel, amelyekben már alacsony volt a töltöttségi szint. A tény, hogy ilyen magas töltöttségi szint maradt nagyon meglepett, mert a C evolution teljesítményét maximálisan kihasználtam ahol csak tudtam, közben egyáltalán nem figyeltem az akkumulátorra. Annak ellenére, hogy még mindig csak prototípus, úgy érzem már készen áll. Ez az e-robogó meglehetősen sportos csakúgy, mint a C 600 Sport vagy a C 650 GT nagyrobogók. Ez ugyanaz a modell volt, amelyet az érdeklődők is kipróbálhattak a kiállításon, így alig módosítottak rajta a versenyre. Csak a gumikat cseréltük le jobban tapadó Pirellikre és a kipörgésgátlót állítottuk át a motorozási stílusomnak megfelelően. A többi része gyári maradt!”
Stunt show a vadonatúj R1200GS-sel
Chris a vasárnapi futammal zárta sikeres hetét az INTERMOT-on, ahol több stunt show-t is bemutatott, valamint az a megtiszteltetés érte, hogy harmadmagával leplezhette le az érdeklődő újságírók előtt a teljesen megújult R 1200 GS-t október 2-án, kedden a BMW Motorrad sajtótájékoztatóján. Idegölő volt Chris számára, hogy csúszós, meredek lépcsőkön kellet lemotoroznia az új GS-sel a színpadra, de szerencsére tökéletesen irányította az új GS-t, amelynek máris nagy rajongója lett.
„Őszintén szólva, mielőtt a GS-sel elindultam a lépcsőkön lefelé feszült voltam, mert aggódtam azok miatt a dolgok miatt, amik ezekben a helyzetekben rosszra fordulhatnak” – mondta. „Nem akartam, hogy a motorblokk vagy a védőlemez hozzáérjen a lépcsőkhöz. Csak egyszer próbáltuk ki – a régi GS-sel – és a motorblokk megkarcolta a lépcsőket. Azonban az új GS 1 cm-rel magasabb, így megfelelő volt a hasmagasság ahhoz, hogy biztonságosan leérjek. Utána használtam péntektől vasárnapig pár stunt show-ban az INTERMOT-on. Egyáltalán nem lehet összehasonlítani a régi GS-sel. Elképesztően könnyű vezetni, mégis nagyon erőteljes.”
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »