Mégpedig alaposan újragondolta. Sok technikai részletet nem közöltek róla – a koncepciómotoroknál végül is ez nem is annyira szokás -, azonban ha a sajtóanyagban leírtakat átviszik a sorozatgyártásba, már nagyon ígéretesnek tűnik a leendő “új DL1000”.
Az ezres V2-es aggregátot teljes mértékben áttervezték, hogy – ígéretük szerint – mindenben megfeleljen a ma és a közeli holnap követelményeinek. Nyilván a megfelelő teljesítményre, no meg az elfogadható fogyasztásra- és károsanyag-kibocsájtásra gondolnak ez alatt (hiszen ez utóbbi meszelte el pár éve az előd sorozat-termelését).
A könnyűfémből készült váz geometriája azt célozza, hogy a gép kistestvéréhez, a jelenleg futó DL650A-hoz hasonlóan könnyen kezelhető motorkerékpár legyen. Amennyiben ezt tényleg meg tudják valósítani, nagyot lépnek előre az előd-DL1000-hez képest, hiszen az nem éppen bicikli-jellegéről volt híres.
A fordított első teleszkópok, a könnyen és szerszám nélkül állítható előfeszítésű hátsó központi rugóstag, valamint a radiális első fékek is azt hivatottak szolgálni, hogy kellően élvezetes, ugyanakkor biztonságos jármű legyen a leendő új ezres Strom. Ebbe a kategóriába sorolható a Suzuki kipörgésgátlója is, amely a hírek szerint szintén megtalálható lesz az újdonság fedélzetén.
Végül pedig természetesen jelentős része az új koncepciónak maga a stílus: a legendás 1988-as DR750S-nek, vagyis a Suzuki első többcélú, mai népszerű nevén on/off masinájának kíván emléket állítani. Persze ez nem mehet a használhatóság rovására – így az újdonság gyári csomagtartó-rendszert is kínál majd leendő tulajdonosainak.
Hogy a koncepcióból mikor, és attól mennyire eltérő úton-módon lesz valóság, azt persze most nehéz megjósolni. De valószínűleg előbb-utóbb kiderül…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
nyilván ár kérdése is, de 2012-ben egy sima fordított első teleszkóp és egy állítható hátsó rugóstag egyszerűen nem elég. nem úgy nem elég, hogy a tudása, mert azt is meg lehet jól csinálni, hanem a konkurrenciához viszonyítva rettenetesen hátul van.
A legvidámabb motor, amit valaha láttam. Azzal a csőrrel valamit nagyon kéne kezdeni, egyébként rendben van. Egy szolid kardán még elférne rajta.
Jé, még egy GS :o)
Láttál Te már GS-t? 🙂
Ott is van a szövegben (nem én találtam ki, hanem az angol nyelvű sajtóanyag tartalmazza), hogy a DR Big-re akar hasonlítani a csőrrel. Más kérdés, hogy nyilván semmi köze hozzá, hiszen az egy erősen terepképes endúró volt, ez a motor pedig nyilván nem lesz az.
A privát véleményem pedig az, hogy ha ilyen lenne egy GS, akkor válószínűleg a komplett formatervező csapatot kivégeznék Münchenben. 🙂
Elég messze van a gép a régi DrBig gőzgéptől.. (hogy az a 750 mekkorát ütött egy hengerben anno..)
Szerintem inkább kínos, hogy nyögvenyelősen próbálják megmagyarázni, hogy az a csőr nem “az” a csőr… jó hogy nem már a Katanát hozzák fel formai elődnek.
Egyszerűen el kellene fogani, hogy manapság ez a csőr lett a túraendúrók védjegye és kész, gyakorlalitag az összes ilyen kategóriájú motor megkapta.