A nagytestvér, a Honda SH300i tesztje óta kíváncsi vagyok rá, hogy milyen lehet a 125-ös változat – szerintem ugyanis egy hibátlan városi-elővárosi rohangászó kell hogy legyen. Most ki fog derülni, hiszen a japán gyár hivatalosan is bejelentette az új SH125i és SH150i érkezését.
Az SH család 1984-ben mutatkozott be az SH50-nel. Azóta az SH koncepció különböző tagjaiból – SH50, SH75, SH80, SH100, SH125, SH150 és az SH300 – félmilliónál is több talált gazdára Európában. A járművek által kínált megbízhatóság, könnyű vezethetőség és nem utolsósorban az “SH forma” népszerűsége napjainkban is töretlen, hiszen 2011-ben csak az SH125i és SH150i robogókból több mint 30.000 darabot vásároltak a kontinensünkön.
Az új modellek számos újdonságot vonultatnak fel:
– Az új eSP (enhanced Smart Power) motorban számos kis súrlódású technológiai megoldást alkalmazott a gyár a hatékonyságnövelés érdekében. Start-stop rendszerrel működik, alapjáraton automatikusan leáll. Az eredmény rendkívül kedvező üzemanyag-fogyasztás: 2,18 liter/100 kilométer a 125 köbcentiméteres és a 2,28 liter/100 kilométer a 150 köbcentiméteres motornál (ECE40 szerint);
– Ezek a motorok az első 16 colos kerekeken guruló, sík taposó lemezzel rendelkező Honda robogók, amelyekben akár egy teljes (full face) bukósisak kényelmesen elfér az ülés alatti tárolóban;
– Új tervezésű, könnyebb váz;
– Az oldaltámasz széria tartozék;
– Blokkolásgátlóval is felszerelték a kombinált fékes járművet, amely ráadásul szériatartozék lesz, hiszen biztonsági stratégiájának megfelelően Magyarországon a Honda csak ABS-es modelleket forgalmaz 2012. októberétől.
Mindkét modell gyártása – új, könnyebb vázzal, és új, hatékony üzemanyag-felhasználású motorral – Olaszországban, Atessában folytatódik. Az újdonságok árcédulája szeptember 17-én lát majd napvilágot.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »