A legendás modell azóta sajnos utód nélkül megszűnt, mégis örökre beírta magát a motorkerékpár-gyártás történelmébe. Az 1982-ben debütált CB-X ugyanis a maga korában igazi csemegének számított soros hathengeres motorjának páratlan járáskultúrájával és erőleadásával. A korai nyolcvanas években az 1’047 köbcentiméteres, 105 lóerős erőforrás gigantikusnak számított, a motor egyszerre volt egy superbike és egy sporttúra gép.
Az évforduló alkalmával néhány szép fotóval emlékezünk meg a legendáról, illetve azzal a jó hírrel, hogy a közelmúltban sikerült egy gyönyörű állapotú példányra bukkanni – ha minden jól megy, rövidesen egy saját menetpróbával is adózhatunk a jubileumnak.
Cimkék:
Amennyiben hihetünk a pletykáknak, már idén szeptemberben megérkezik az éppen csak felfrissített S1000RR gyárilag tovább tuningolt változata, a HP4. A cél nyilvánvalóan a Ducati Panigale elhomályosítása.
Elolvasom »Augusztus végén kerül sor a közép-kelet-európai selejtezőre Lengyelországban, ahol végre magyarok is nevezhetnek. Nagy móka lesz!
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »
… hogy ilyen mellet legyek lefotózva 🙂
Első látásra a 350-es Jawa-mon volt ilyen ülés 😀
Álommotor a javából!
Gyerekkoromban róla álmodoztam. Aztán ifjú koromban is. És a felnőtt éveimben sincs ez másképp és lehet, hogy sosem teljesül be ez az álom…
Kíváncsian várom a cikket, csak légyszí’ az évszámokat egy picit pontosabban járd majd körbe Macko! Ha pedig esetleg szólsz, hogy én is megnézhessem a leendő tesztalanyt élőben, külön le leszek nyűgözve. 🙂
A gép gyönyörű! A nyár elején, a veterántalálkozón (05.26-án) Agárdon láthattunk egy teljesen újszerű példányt! Mintha most gurult volna le a gyártósorról: csupa króm és csillogás… Rendszáma: UOW401 Képeket tudok küldeni… Macko, én is szívesen megnézném!
CBX
CBX