Az egyik USA-beli internetes motoros portálnál dolgozó kolléga kezdte tesztelni a Cycle Case tank- és nyeregtáskákat, valamint hátizsákokat gyártó vállalat újdonságát: a magas fényvisszaverő tulajdonságú anyagból készített csomagtároló-rendszert. Az ötlet szinte magától értetődő, hiszen egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek világszerte arra, hogy növeljék az amúgy kis homlokfelülettel rendelkező, így nehezen észlelhető motorkerékpárok láthatóságát. Minél korábban szerez ugyanis tudomást a közlekedés többi résztvevője a kétkerekűről, annál hamarabb tud reagálni rá. Nem véletlen, hogy Franciaországban rövidesen kötelező lesz némi reflektív matériát viselni a ruházatunkon.
A motor oldalról- és hátulról való észlelhetőségét pedig (különösen rossz látási viszonyok között) nagyságrendekkel javítja a képen látható puhatáska-rendszer. Egy személy egészen szép mennyiségű pakkot tud magával vinni, közben pedig ténylegesen növeli túlélési esélyeit. A hasonló ruházat előnyeit az idei évtől magam is élvezem, hiszen a BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning egyenruhájaként ugyanilyen színű dzsekit és sisakot viselhetek. Először nem terveztem napi szinten hordani (mégis egyenruha és vigyázni kell rá), azonban naponta megélve előnyös oldalát ma már mindenhova ezt az összeállítást veszem fel.
Korábban is szokásom volt a kocsisorok között motorozva folyamatosan használni a vészvillogót – saját megfigyelésem alapján így sokkal előbb észleltek az autósok, és valóban udvarisan segítették előrejutásomat (anélkül, hogy én magam tolakodnék, arról ugyanis egy jó ideje leszoktam már). Mióta elkezdtem az élénk színű felsőruházatot viselni, erre szinte már nincs is szükségem. Úgy nyílnak a sorok, mintha kötelező lenne… Persze a vészvillogót továbbra is használom, hiszen ezzel legalább alapból megköszönöm az autós társak kedvességét. Abban pedig erősen bízom, hogy a tengerentúlon megjelenthez hasonló táskarendszer mielőbb kapható lesz hazánkban is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »