Az amerikai cég modellpalettáját bemutattuk korábban – igaz, azóta a négytagú család tovább bővült. Jelen hírünk főhőse pedig „csupán” egy alváltozat: a Zero DS hivatalosan dual-célú jármű átalakításával jött létre.
A világ több pontján valós igény mutatkozik arra, hogy a rendvédelmi szervek károsanyag kibocsájtás nélküli járműveket alkalmazhassanak – belvárosi őrjáratok, esetleg sétálóutcák, vagy akár hazai példával élve a Margitsziget mind-mind életszerű felhasználási területet jelentenek az ilyen járgányoknak. Más gyártók is taposták már ezt az utat, most a Zero Motorcycles állt be a sorba. A folyamat az ő esetükben úgy nézett ki, hogy több alegységgel teszteltették motorjaikat az elmúlt két évben (a santa cruzi, a scott valley-i egységeket, sőt a London Metropolitan Police-t is említik példaként), a gyár pedig a tőlük kapott visszajelzések alapján készítette el a Zero DS Police Motorcycle-t.
A masina legnagyobb elérhető sebességét 128 kilométer/órában adják meg, az elérhető hatótáv pedig nem kevesebb mint 180 kilométer. Az akkumulátor-csomag minden bizonnyal jelentős fejlesztésen esett át, hiszen 3’000 töltési ciklust bír ki, és csak addigra csökken kapacitása az eredeti érték 80 százalékára. Egyéb módosítások a széria kivitelhez képest: energiatakarékos piros-kék LED-fények elöl, oldalt és hátul, sziréna-rendszer igény esetén fedélzeti kihangosítóval, akkumulátor-csomagot védő bukócsövek, oldaldobozok. Opcionálisan elérhető még hozzá 21 literes felső doboz, szélvédő, gyorstöltő-egység és alumínium kézvédők is.
A járműről további információk a gyártó honlapján találhatók.
Cimkék:
Kicsit mulatságos, de a KTM-nek bizonyítania kell, hogy a legkisebb Duke kiállja az úttalan utak próbáját.
Elolvasom »A francia Közlekedési Minisztérium ismét egy remek balesetmegelőzési kampányfilmmel hívja fel a motorosok figyelmét a rájuk leselkedő veszélyekre. Érdekes a film végkimenetele!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »
Akárhogyan nézegetem, nem tudok rájönni mi hajtja a hátsó kereket 🙁
Úgy vélem a klasszikus trapézkeresztmetszetű ékszíj …
Akkor esös idöben mindenki meglógna elölük. 🙂
Pedig ott van bal oldalon a szíjhajtás.
Illetve a jobb oldalon, csak ezt a kettőt mindig keverem. :-)))
Kicsit off: nem semmi,ahogy az amerikai zsaruk motoroznak–a sisakon kívül még nem láttam rajtuk protektort!