A nyitókép (csak a tisztesség kedvéért) színtiszta illusztráció: egy régi CBR400RR-t mutat, amelyet lelkes gazdája egy 600-as szupersport ruhájába öltöztetett.
A japán Young Machine motoros újság információi szerint azonban a Honda feléleszti régi nagy sikerét, az alsó-közepes méretű sportolót.
A magazin borítójának jobb alsó sarkában látható az állítólagos újdonság. A motor a hírek szerint soros kéthengeres erőforrásával és 50 lóerő körüli teljesítményével tökéletesen passzol az egydugós CBR250R és a sornégyes 600RR közé (előbbi fele-, míg a második több mint dupla ekkora ménest állít csatasorba). Így tökéletes lépcső lehet a két jelenleg kapható sportgép között. (A 400-as géposztályt a japán jogosítvány-rendszer hívta életre, de a világ minden részén sikeres modelleknek bizonyultak.)
A gép európai forgalmazásáról persze most még nagyon korai akár csak kósza gondolatokba bocsátkozni is, de a még napjainkban is virágzó ős-CBR400R és RR szürkeimportja azt mutatja, nem lenne hamvába holt ötlet. Árban, lökettérfogatban és lóerőben egyaránt nagyon jól ki tudná tölteni a jelenlegi modellek közti rést.
A hír valóság-alapja természetesen minimum erősen kérdőjeles. Még azt sem tudjuk, a japán újság grafikusainak munkáját látjuk-e, vagy valóban valamilyen gyári információ szivárgott ki. Ahogy a Honda szigorú titoktartási stratégiáját ismerjük, valószínűleg az előbbiről lehet csupán szó.
Cimkék:
A világhírnévre szert tett túramotoros neve mára összeforrt a bajor gyáréval. Most megszabadították kedvencétől. Szerencsére csak átmenetileg.
Elolvasom »Talán körvonalazódik a megoldás az elektromos erőforrású motorok (és persze autók) mozgékonyságának komoly mértékű növelésére.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »