Közismert dolog, hogy Japánban a legtöbb motor legfeljebb 400 köbcentiméteres, a nagyobb, főként exportra termelt masinák vezetéséhez superlicense szükséges, amelynek megugrása cseppet sem egyszerű feladat. A jogosítvány megszerzésének költségei mellett a nagyobb hengerűrtartalmú vasak fenntartása (biztosítás és adó) is alaposan megterheli a pénztárcát, a legtöbb motorosnak, különösen a fiataloknak ez meghaladja a lehetőségeit.
Persze a feltűnési viszketegség ugyanúgy megtalálható a szigetország motorosaiban is, mint a világ bármely pontján. Ami Európában a sportkipufogó és a felnicsík, az Japánban egy komoly motorépítési stílusirányzat: egész közösségek alakultak az egyedi, európai szemnek gyakran agyzsibbasztó megjelenésű motorok köré. Az anyonpimpelt kismotorok, robogók mellett sok masina formaterve a japán sci-fi témájú mangákból merít. Ez a zecOO nevezetű robogó egyik gyökere, a szokatlan, talán kissé túlságosan is futurisztikus megjelenés. A masina családfájának másik, európai agy számára talán könnyebben befogadható része a technika, bár ez sem kevésbé futurisztikus. A zecOO ugyanis elektromos meghajtással rendelkezik, egy 28 lóerős, 64 newtonméteres forgatónyomatékot előállító elektromotor hajtja a paripát. Az szokásos technikai információk talán nem is érdekesek, hiszen ez nem egy tömegmotor, a Znug Design alkotása jóval inkább egy egyedi kiállítási tárgy. Mindenesetre annak nem utolsó darab, hiszen az egyedi szerkezet számos, tömeggyártásban készülő motoron alkalmazott technikát ötvöz. A lowrider jellegű gép egy egyedi vázra épül, amely a lengőkaros első felfüggesztés és az agykormányzás mellett helyt ad az energiát biztosító akkumulátoroknak is.
Az elektromos hajtásról, a masina használhatóságáról no meg a formatervről sokat lehetne vitázni, azonban az biztos, hogy a zecOO a BMW eScootere mellett kézzelfogható tanúbizonysága annak, hogy egy elektromos hajtású motor is lehet izgalmas.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Én nagyon szeretem a japán átépítéseket! Persze van olyan, ami irgalmatlanul, brutálisan nagy hülyeség. De mindenképpen le a sisakkal a kreativitásuk előtt!
Véleményem szerint tele van lenyűgöző megoldásokkal.
Sosem a megépítése nehéz egy terméknek, hanem a kitalálás.
… és azért az a 64 Nm …
Remélem álmomban nem látom viszont ezt a szörnyet. 🙂