Még februárban látott napvilágot a hír, amely szerint a Investindustrial Holdigs új tulajdonost keres a Ducatinak. A részvények 70 százalékát birtokló cég, egész pontosan a Bonomi család szándéka valójában nem új keletű, már 2010-ben felmerült a bolognai gyár értékesítésének lehetősége. A kezdeti hírek persze bejárták a világsajtót, március közepén pedig egy újabb felvonáshoz érkezett a történet, amikor felmerült az Audi neve. A kezdetben csak a „lehetséges vásárlók” között felsorolt német nagyvállalat kapcsán pletyka szintjén terjedő információk azonban komolyabb szándékra utaltak, amit a bolognai sajtóban most megjelent információk csak megerősítenek.
A kezdeti hírekben szereplő egymilliárd eurós összeg sokak szerint túlzó volt, gazdasági elemzők 850 millióban határozták meg a Ducati értékét. Állítólag a németek már ajánlatott is tettek a Ducati megvásárlására, a sajtóban megnevezett „vételár” azonban a korábbi becsléseknél is szerényebb, mindössze 750 millió euró. Persze ez is kétszerese annak, amit az Investindustrial fizetett a Ducatiért. Az olasz sajtó szerint az Audit birtokló Volkswagen csoport már komoly vizsgálatokat végzett, amelyek szerint az olaszok adóssága a legutóbbi hírekben szereplő 200 millió eurós értéket sem éri el, így a fenti összeg csak tárgyalási alapnak tekinthető. A Volkswagen-csoport és az Investindustrial közötti egyezség azonban nem elegendő a felek boldogságához. Ugyan a 70 százaléknyi részvénycsomag tulajdonosváltásával az Audi többségi tulajdont szerezne a bolognai cégben, azonban az olasz törvények a nemzetközileg szokásos mértéknél jobban védik a kisebb tulajdonrésszel rendelkezőket, így nekik is van beleszólásuk az üzlet létrejöttébe.
Akárhogy is, ez a meccs még nincs lefújva, bár az megkérdőjelezhetetlen, hogy a Ducatinak jót tenne egy stabil anyagi helyzetben lévő, szakmailag is kompetens tulajdonos, aki adott esetben még technológiai együttműködésre is hajlandó.
Cimkék:
Március utolsó hétvégéje az egyetlen jelentős hazai motorkerékpár-kiállítás, a Motorshow időpontja. Gazdag képanyaggal szeretnénk bemutatni az eseményt. Nem csak motorok: kiegészítők és nagyon extra négykerekűek is megcsodálhatók!
Elolvasom »Visszatérőben a korábban megszűnt olasz márka, a Moto Morini. A jövő kétséges, a nem is annyira új modell pedig extravagáns.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »