Ma kezdődik az utolsó hivatalos előszezoni tesztsorozat Jerezben. A Yamaha ezt az eseményt használta fel az új M1 hivatalos bemutatójára, amire tegnap este hétkor került sor. A hivatalos specifikáció szűkszavú, de néhány érdekes dolog azért kiderül. A Yamaha is kihasználta a szabályok adta lehetőséget és egy kereken 1000 köbcentiméteres lökettérfogatú sornégyes blokkot épített. A teljesítményt “240 lóerőt meghaladó” formában adták meg, ami papíron meghaladja a Ducati által közzétett hasonló mutatót, de persze a pontos érték nem publikus.
A blokk része a kor divatjának megfelelő fokozat-előválasztós, kazettás szerkezetű váltó, a csúcstechnikájú részegységet pedig egy változtatható geometriájú aluvázba szerelték be. A szénszálas, 320 milliméter átmérőjű Brembo féktárcsákba 4 dugattyús nyergek harapnak, és természetesen a legkorszerűbb Öhlins rugózó elemek kerültek beépítésre, a szerkezet pedig 16,5-es MFR szénszálas kerekeken fut. A teljes csomag a legújabb szabályokhoz igazodva mindössze 157 kilogramm tömegű.
Ugyan a Hondák domináltak az eddigi teszteken, de elgondolkodtató, hogy Shuhei Nakamoto – a Repsol Honda főnöke – az M1-et nevezte a jelenlegi mezőny legjobban megépített motorjának. A Yamaha ilyetén dominanciáját a tradicionális gyári fényezés teszi teljessé, amelyet csak itt-ott ront el néhány szponzori márkajelzés.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ajj be szeretném, ha idén Lorenzo alulmaradna a csapaton belül, és Spies megmutatná végre, ki az igazi legény kettejük közül…
Amúgy tudja valaki miért használnak egyes csapatok ülés alatti kipufogót, mások meg oldalt vezetik el, megint mások meg mindkettőt? Előnyök-hátrányok?