A hazai piac tavalyi évéről már beszámoltunk. Franciaország annyiban mindenképpen jelentősen eltér tőlünk, hogy egészen más darabszámokról beszélhetünk. Maga a motorkerékpár a mindennapi közlekedés sokkal elfogadottabb eszköze, mint jelenleg hazánkban. Ezzel együtt az eladási darabszámok sajnos ott is igen jelentős visszaesést mutatnak: a tendencia egyelőre változatlanul lefelé tart. 2007-ben voltak a csúcson, a tavalyi eladások pedig hajszál híján kiérdemelték az „évezred eddigi legrosszbb éve” cseppet sem büszke címét.
A gyártókat tekintve azt látjuk, hogy a japánok közül egyedül a Honda tudta növelni eladásait (+1,9%), a többiek mind visszaestek: a Kawasaki (-5,1%), a Suzuki (-12%) és a Yamaha (-11,4%) egyaránt rontottak értékesítési darabszámukon. Jobb eredményekkel büszkélkedhetnek az európai konstruktőrök: a KTM (+44,6%), a Moto Guzzi (+72%), a BMW (+15,4%), a Triumph (+12,4%) és a Ducati (+10,3%) mind gyarapodni tudtak. Szintén nincs mit szégyenkezni a Harley-Davidsonnak sem, hiszen ők is több motort adtak el, mint 2010-ben (+20%). Érdékesség még, hogy az 1’000+ köbcentiméteres kategória is növekedni tudott (+5,6%).
A legjobban értékesített típusok pedig a következőképpen alakultak:
|
Helyezés
|
Modell
|
Darabszám
|
|
1
|
Yamaha 125 Xmax
|
8’033
|
|
2
|
Honda PCX 125
|
5’486
|
|
3
|
Kawasaki Z750
|
4’654
|
|
4
|
Yamaha XJ600
|
3’982
|
|
5
|
Honda CB600F
|
3’660
|
|
6
|
Kawasaki ER-6
|
3’556
|
|
7
|
Yamaha 500 Tmax
|
3’555
|
|
8
|
Yamaha FZ8
|
3’336
|
|
9
|
Piaggio X Evo 125
|
3’216
|
|
10
|
Suzuki 125 Burgman
|
3’080
|
Az első tíz legjobban eladott motor között tehát látunk négy darab 125-ös típust, valamint öt közepes lökettérfogatú mindennapi motort (jellemzően naked bike-okat). Azt gondolom, ilyennek kell lenni egy normális piacnak – még akkor is, ha jelenleg sajnos lejtmenetben van.
Cimkék:
Vannak telek, amikor egész jól lehet motorozni. Ez a mostani, legalábbis a második fele sajnos nem ilyen.
Elolvasom »Két új Harley-Davidson modellt leplezett le ma délelőtt az importőr. Szerkezetileg egyik sem forradalmi vas, szépségre azonban igencsak. Egy Harleynál pedig az nagyon fontos!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »