A Piaggio Csoport kereskedői és viszonteladói számára tartott konferenciát múlt héten Monte Carloban. Az összejövetel elsődleges célja az volt, hogy egy új generációs mini-furgon családot mutassanak be a partnereknek, azonban két igazi szépség is itt látott először napvilágot. Koncepciómodellekről van szó, amelyeket ezúttal állítólag valóban csak zárt körben szerettek volna bemutatni: a Moto Guzzi V7 Scramblert és a vadonat új California 1400-at. Persze a képek napok alatt kiszivárogtak…
Kezdjük a kisebbik vassal. A Scrambler a V75-ös családhoz tartozik, ugyanazt a 750-es V2-es blokkot használja, és a váza is a megszokott. Ami újdonság benne, az a hosszabb utakon járó rugózó elemek, illetve az egyedi módon megoldott kipufogó-rendszer, amelyet az jellemez, hogy a bal henger csöve a blokk előtt kúszik át a jobb oldalra, hogy magasan vezetve engedje szabadon a megmaradt égéstermékeket. Végül a vegyes használatra szánt „félterepes” abroncsok adnak még kalandmotoros külsőt az új Scramblernek.
A nagyobb durranás persze a teljesen új fejlesztésű 1400-es California. Alapja a Guzzi „big block”-jának tovább hízlalt nyolcszelepes, 90 fokos V2-ese. Az 1200-es előd 95 milliméteres furatát 104-re növelték, míg a löket maradt 81,2 milliméter. Az erőforrást a végletekig hízlalták, azonban belső információk szerint teljesítménye így sem fogja átlépni a 110 lóerőt, lévén hogy nem forog majd többet 6’500-nál. Nyomatéka ugyanakkor a pletykák szerint nagyon-nagyon combos lesz.
A futómű a Marzocchitól érkezik: elöl igen masszív külsőt kölcsönző 50 milliméteres teleszkópok, hátul pedig a stílus miatt klasszikus, kétoldali rugózó elemek biztosítják a kerekek korrekt talajkapcsolatát. A megállásról a Brembo radiális, négydugattyús fékei gondoskodnak, elöl nem kisebb mint 320 milliméteres tárcsákba harapva.
Az új modellek bemutatását állítólag azért ejtették meg így szűk körben, hogy valamelyest lelket öntsenek a nem túl fényes kedélyállapotban levő viszonteladókba. A cég ugyanis a válságból való kilábalás legkisebb jelét sem mutatja: legrosszabb üzleti évüket zárták 2011-ben, kevesebb mint háromezer eladott motorral. Szebb jövőt, Moto Guzzi!
Cimkék:
Úgy illik, hogy ha tegnap beszámoltunk a sepangi teszt első napjáról, akkor legalább röviden megemlékezzünk a másodikról is.
Elolvasom »Egy új műszaki termék létrehozása minden esetben nagyszerű dolog. Főleg, ha az egy motor. Főleg, ha egy MV Agusta F3! Videó az újdonság gyártási folyamatáról.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
Az a Scrambler nagyon pofásra sikeredett!
Nem tehetek róla… de tetszik!