Sepang versenypályáján tegnap zajlott a motoGP új, 1000 köbcentiméteres korszakának első hivatalos, közös tesztje. A 2011-es világbajnok, Casey Stoner nem vett részt rajta, egy korábbi hátsérülése miatt ugyanis ezt a napot pihenéssel töltötte a depóban.
Sokan várták, hogy a tavalyi, mondhatni kiábrándítóan katasztrofális év után mire megy a sport élő ikonja, Valentino Rossi az új, elvileg már az ő szája íze szerint fejlesztett Ducati Desmosedici GP12-vel. Nos, a Doktor az ötödik legjobb időt érte el, 0,735 másodperccel lemaradva az első helyen záró Jorge Lorenzotól.
Ami az időeredménynél talán még fontosabb, azok a kilencszeres világbajnok benyomásai. Rossi pedig nagyon pozitívan nyilatkozott: “Nagyon boldog vagyok, mert az első körök után máris szerettem ezt a motort. A Ducati jó munkát végzett! A motor gyönyörű, de ami ennél fontosabb, hogy nagyon kellemes vezetni. A vezetési pozíció nagyon sokat fejlődött, sokkal jobban viselkedik féktávokon és a kanyarbemeneteknél. Ott fékezek, ahol én szeretnék, olyan íven tudok bemenni a kanyarba, ahogy én szeretnék, és úgy általában nagyon kellemesen éreztem magam a motoron. Jól tudtam motorozni, nem vétettem hibákat, és ennek oka is van. Azt jelenti, hogy a motor jól vezethető. Sokkal agilisabb irányváltásokkor és kevésbé hajlamos az egykerekezésre.”
“Ma 7 tizedes lemaradásban voltunk, ami azt mutatja, hogy még sok munka vár ránk a győzelemig. Néhány területen fejlődnünk kell: gyorsulás, elektronika, erőátadás és beállítások. A teszt vége felé már potosabb képünk lesz, hiszen ne felejtsük el, hogy ez a motor még csak 40 napos! Ha mondjuk a teszt legvégén is lenne 1 másodperces hátrányunk, azzal sem lenne baj, mert már tudnánk, merre kell továbbmenni. A mai nap legjobb tapasztalata mégis az, hogy a motor jól reagál a változtatásokra. Ez azt jelenti, hogy minden kijövetelkor tudunk majd 1-2 tizedet gyorsulni, így sokat léphetünk még előre.”
Azért egy mondatban emlékezzünk meg a többiekről is. Az első tesztnap sorrendje a következő volt: 1. Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing, 30 kör); 2. Pedrosa (Repsol Honda Team, +0,346 mp, 48 kör); 3. Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech3, +0,564 mp, 32 kör); 4. Ben Spies (Yamaha Factory Racing, +0,577 mp, 28 kör); 5. Valentino Rossi (Ducati Team, +0,735 mp, 43 kör); 6. Andrea Dovisioso (Monster Yamaha Tech3, +1,094 mp, 20 kör).
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »