Mindössze néhány hete annak is örültünk, hogy a Royal Enfield egyáltalán új modellel rukkol elő, hiszen akkor mutatták be a Thunderbird 500-ast. Akkor azt ígérték, hogy jövőre előrukkolnak egy cafe racerrel, az India Auto Expo kiállításon azonban ennek a modellnek a prototípusa máris bemutatkozott.
Az eredeti hír tehát megállja a helyét, a gyári források szerint ugyanis a 2013-as évben a gyártás és a forgalmazás is megindul. Sőt, azt is nyilvánosságra hozták, miszerint a Cafe Racer nemzetközi piacra tervezett motor lesz, vagyis nem csupán Indiába termelnek majd belőle (ez a gyártó számos modelljére igaz).
A motorkerékpár megjelenése minden igényt kielégítőnek nevezhető. A tank formázása, a bőrből varrt ülés formavilága, a jármű egyszemélyes mivolta (rendelhető hosszított üléssel is – ebben az esetben szerelik csak fel az utas lábtartóját és kapaszkodóját, illetve ezek utólag szettben is megvásárolhatók lesznek), a különleges tükrök (bár elegánsabb lett volna, ha a kormánysúlyból bújnak elő – így viszont kevésbé szélesítik a motort, ami a városi forgalomban akár előnyös is lehet), no meg a trombita formájú kipufogó mind-mind hamisítatlan, klasszikus motorrá teszik a Royal Enfield Cafe Racert.
Az erőforrás a cég jól bevált duplagyertyás 500-as blokkja lesz. Pontos adatokat nem tettek közzé, pletykák szerint azonban nem lesz erősebb a blokk a márka többi modelljébe épített testvéreinél. Várakozások szerint azonban a motor súlya számottevően alacsonyabb lesz, mint a többi Royal Enfieldé, így némileg dinamikusabb viselkedést várnak tőle. Ennek megfelelően elöl-hátul tárcsafékeket találunk Brembo nyergekkel, illetve a gáztöltésű rugóstagok is az Öhlinstől érkeznek.
Mindent egybevetve nem hiszem, hogy a teljesítménynek komoly jelentősége lenne ennél a motornál. Sokkal fontosabb a klasszikus megjelenés, a hagyománytisztelet, no meg hogy a jövő évtől nem kell a hasonló motorra vágyóknak venni egy Bulletet és átépíteni (ahogy azt eddig is sokan tették), hanem egyből megvásárolhatják a gyári Cafe Racert.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »