A legjobb motornak járó elismerést 25 szakújságíróból álló zsűri ítélte oda. A K1600GT a kényelem, a teljesítmény és az innovatív technológiák felhasználásának sajátos kombinációjával győzte meg az újságírókat. Kiemelték: az erőteljes, soros hathengeres motor kifinomultságot és nagy élményt biztosít. A motorkerékpár összetett technológiai megoldásai – az ABS mellett a kipörgésgátló, a navigációs-rendszer, az adaptív fényszórók és a többféle üzemmódba állítható, elektronikusan vezérelt felfüggesztés – javítják az aktív biztonságot és a K1600GT-t semmi máshoz nem hasonlítható túramotorrá változtatják.
Az újságírók kiemelték az agilis karosszériát és a meglepően könnyed vezethetőséget. Mindezek egyedi motorozási élményt biztosítanak, ami a zsűri szerint még a legigényesebb túra- és sportmotorosok igényeinek is megfelel. A zsűri külön értékelte a K1600GTL-t, ami negyedik helyével szintén elnyerte a zsűri támogatását, míg az S1000RR a Kawasaki ZX-10R-rel megosztva az ötödik helyen végzett. A BMW Motorrad az első ötből három helyet megszerezve összességében kiemelkedően meggyőzően szerepelt. (Amúgy egy évvel korábban is első helyen végeztek, akkor az S1000RR révén.)
Az IBOTY 2011 25 tagú zsűrijében egyebek mellett az Australian Motorcycle News, a japán Auto By, a brit Bike, az amerikai Cycle World (USA) és a német PS Magazin újságírói is képviseltették magukat. Saját tapasztalataim alapján (bár a Ducati eddig még kimaradt az Onroad tesztjeiből, de reméljük, hogy ami késik, arra hamarosan sor kerül!) azt kell mondanom, jól döntöttek a kollégák!
Az IBOTY 2011 végeredménye:
1. BMW K1600GT (41 pont)
2. Ducati Diavel (32 pont)
3. Aprilia Tuono V4 APRC (22 pont)
4. BMW K1600GTL (18 pont)
5. BMW S1000RR és Kawasaki ZX-10R (16-16 pont)
Cimkék:
No persze nem kell megijedni, nem a két cég lépett frigyre. A Fiat nem is kezd motorgyártásba. Egyedi dologról van szó, viszont nagyon különlegesről.
Elolvasom »A franciák valahogy mindig élen járnak a motorosok biztonsága irányába tett lépések és törvények terén. Náluk megszületett a törvény a láthatósági ruházatról.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
3 BMW az elsö ötben?
Bunda! 😀
Hajrá, bömös!
A Ducati, meg az Aprilia megbundázta, különben 5 ből 5 lett volna BMW
Sose vennék BMW-t… Na jó, azért a legkisebb GS-t magam alá próbálnám!