Az új év első napján mutatta be hivatalosan a francia gumigyártó a Commander II névre keresztelt vadonatúj abroncsát. A már induláskor is 15 méretben kapható újdonság a hivatalos tájékoztatás szerint „rendkívüli élettartamot biztosít, miközben semmiféle kompromisszumot nem követel sem a biztonság, sem az élvezetes motorozás terén”.
A Michelin vegyészmérnökei kidolgoztak egy újfajta gumikeveréket, amelyben nem alkalmaztak aromás olajokat. Az elsődleges cél a különösen hosszú futásteljesítmény volt, amely kiemelt elvárás a cruiserek lovasai részéről (gondolom főleg az Egyesült Államokban). A gyár publikációja szerint a Commander II hátsó abroncsa legfőbb vetélytársaihoz képest akár kétszeres távolságot tud megtenni – ez azért nem semmi! Az információt a 2011-es forgalmazás előtti tesztekkel támasztották alá: a texasi pályákon és közutakon végzett futáspróbákon a 130/80B17 (első) és 180/65B16 (hátsó) méretekben vetették össze fejlesztésüket a Metzeler ME880-nal és a Dunlop D407/D408-cal. (Ugyanakkor kiemelték, hogy a kapott eredmény nagyban függ a motorkerékpártól és vezetőtől is.)
Az új francia abroncs újdonsága a cég által Amplified Density Technology (ADT – megnövelt sűrűségű technológia) névre keresztelt oldalfal-erősítés is. Aramid beépítésével érték el, hogy az abroncs jobb manőverezhetőség mellett is több visszajelzést adjon a motor vezetőjének, ugyanakkor tömege csökkenjen. Mindezen felül az ADT a gumik szerelhetőségére is kedvezően hat, hiszen kevesebb erővel lehet a felnire illeszteni és onnan eltávolítani is. A tájékoztató szintén kitér a kiemelkedően magas szintű vizes tapadásra is, mint igen nagy jelentőségű biztonság-növelő tényezőre.
Egy gyártónak mindig nagy jelentőségű, ha egy neves motorkerékpár széria abroncsként viseli termékét. A Michelin ebből a szempontból kihúzhatja magát, hiszen nem más, mint az Indian Chief Balckhawk fog 2012-től a Commander II-vel készülni.
Cimkék:
Ismét gallföldről érkezett egy érdekes információ: Franciaországban soha nem látott magasságokba szökött a hamis rendszámtáblák száma.
Elolvasom »A Lazareth műhelyéből újabb vadállati vonalakkal felvértezett paripa került az utakra: ezúttal a Yamaha izommotorját, a VMaxot szabták különlegesre.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
Azért valld be, hogy a cím direkt kétértelmű 😀