Alapvetően nem túlzottan lelkesítenek a replika motorok, felesleges pazarlásnak tűnik egy extra fényezésért több pénzt kiadni. Persze bizonyos fokig érthető vagy elfogadható, hogy valaki egy ilyen motorra vágyik, vagy van neki. Az ipari mennyiségben gyártott masinák közül külsejével kitűnik az néhány ritka példány. Ha a tulajdonos ettől nem is lesz különleges, de a rajongás, tisztelgés ezen formája elismerésre méltó.
Ezen ritka motorok között is kiemelkedik az a Yamaha R1, amely Ago színeit és rajtszámát viseli magán. A masina egy 2012-es, azaz már a hatfokozatú kipörgésgátlóval ellátott modell, a szériaváltozathoz képest pluszban egy Akrapovič kipufogórendszerrel rendelkezik. A fényezéstől és az extra alkatrésztől talán nem is válik különlegessé a gép, azonban annak eszmei értéket a 15-szörös bajnok szignója mindenféleképp megadja. A legszebb az egészben, hogy ez nem egy öncélú piaci húzás, a különleges példányt a holland Netherlands BV-Automotive szervezésében fogják elárverezni a Papageno alapítvány javára, amely autista gyermekeknek segít. Nyilván ez a jótékonyság nem olyan személyes és közvetlen élmény, mint mikulásnak beöltözve beteg gyerekek napjait felvidítani, de a segítő szándék akkor is becsülendő.
Az Ago replika R1-et december 24-ig az amszterdami Hiltonban lehet megtekinteni, az árverés maga pedig február 12-től 26-ig tart, az erre a célra létrehozott honlapon. A győztes licitáló a motorhoz ajándékként megkapja az AGV Ago replika sisakját.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »