A BMW már készített olyan járművet, amely egy biztonsági cellával védte meg bukás esetén a vezetőt: ez volt a C1-es robogó, amely finoman fogalmazva mérsékelt sikert aratott. Hogy ebben mekkora szerepe volt a magasabbra kerülő súlypont miatti nehezebb vezethetőségnek (hozzá kell tennem: soha nem vezettem még C1-est, sem BMW-ben sem Citroenben), azt nem tudom. Mindenesetre talán innen, talán valamilyen egyéb hagymázas álomból meríthette ötletét az amerikai feltaláló, aki már tavaly szabadalmat adott be a motorosok biztonsági problémáit megoldó ketrecére.
A szerkezetet a motor vázához rögzítené, az egyedileg hajlított cső-alkalmatosságot pedig szükség esetén akár áttetsző plexilapokkal burkolná is, ezzel még az időjárás viszontagságaitól is megvédve a motor vezetőjét és utasát. Az abszolút biztonságról persze csak úgy tud gondoskodni, ha megakadályozza, hogy a fedélzeten tartózkodó személyek egy balesetben kiessenek a ketrecből (vagy akár nekicsapódjanak a csöveknek). Ezért biztonsági hevederekkel rögzíti a pilótát (és gondolom az utast is) a külső szerkezethez, illetve az üléshez is. Mit ne mondjak, a BMW normál biztonsági öves megoldása valahogy szimpatikusabb volt…
Természetesen nem egyetlen típusban gondolkodott a nagy formátumú ötletgazda: a rendszert kidolgozta robogóra, sőt quadra is, mint az a szabadalmi okiratban levő további rajzokból kiderül. Néhány apróság azért még felmerült bennem. Egyrészt a motorra való felülés procedúrája (bemászni a ketrecbe és a teljes övrendszert magunkra szerelni), másrészt a cucc motorozhatósága úgy egyáltalán. Ja, és még egy dolog: miért nem önmagát zárta inkább ketrecbe ez a kedves ember, miért minket akar? (Más jellegű ketrecre gondolok természetesen…)
Cimkék:
Ha tudtam volna, hogy ennyire a lelke mélyén érinti meg az embert egy ilyen eseményen való részvétel, korábban is részt vettem volna rajta. Na de jobb későn, mint soha!
Elolvasom »A francia rendőrség olyan új kamerákat állított rendszerbe, amelyek mindent látnak. Szó szerint...
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Na, ezt a ketreces megoldást azért már feltalálták. Úgy hívják, hogy személygépkocsi…
Azért nem mondom, tényleg be kéne zárni az illetőt és jó messze eldobni a kulcsot…
Ha ezt kötelzővé teszik, abbahagyom a motorozást………….
1. A motor nem autó.
2. A ketrec nem működik azon nagyszámú esetben, amikor a vezető külön esik a motorkerékpártól, ezáltal kisebb sérülést szenved, mintha azon maradt volna.
3. Ahhoz, hogy a ketrec működjön, olyan kialakításúnak kell lennie, mint egy autóé (gyűrődési zónákkal stb.) , ezzel visszajutottunk az 1. pontba.
4. A “tervező” szerintem életében nem motorozott
Oda a szabadság , ketrecbe leszünk zárva! A viccet félretéve, ez egy elvétélt ötletelés. Az előttem szólókhoz csatlakoznék: mindig olyanok okoskodnak egy-egy témakörön belül, akik nem értenek hozzá, sohasem próbálták, és nem szeretnék, de a mi érdekünkben, segíteni akarnak. Szánalmas.
ez az elmebeteg valahogy kimászott a ketrecéből
Nem lesz ebből semmi, ez csak egy ötlet szabadalmi levédése lehet.
Mint amikor Egely György bemegy a hivatalba és levédeti a hülyeségeit…megteheti de nem kell hogy működjön, bizonyítva legyen stb…gondolom több ezer ilyen beadvány van az USA-ban is…
Mit mond doktor úr, elmehetek?
Nem! Elmebeteg!!
De valószínűbb, hogy ennek a “lángelmének” sok egyéb baromsága bent van a szabadalmi hivatalban. Ezek arra jók, hogy ha kikerül valami a piacra, amivel kapcsolatban felmerülhet a szabadalmának a megsértése, akkor csinos kis perekkel lehet operálni, munka nélkül szerzett kicsi pénz reményében.
Innen nézve már nem is annyira hülye…. :-)))