A Yamaha 2010-ben a kölni Intermoton mutatta be az az év áprilisában debütáló Super Teneré Worldcrosser elnevezésű változatát. Az akkori koncepciómotorról sokan azt mondták, hogy az volt az a gép, aminek a Super Tenerének valójában lennie kellene. A pozitív visszajelzések után aztán a Yamaha eldöntötte, piacra dobja Worldcrosser változatot, a masina a napokban zajló Paris Motor Show-n debütált. Az üröm az örömben, hogy ez a Worldcrosser nem az a Worldcrosser. A képeket elnézve, illetve a Yamaha honlapján található információk alapján ez a változat alapvetően csak néhány szénszálas idomot, egy blokkvédőt, illetve a kardánt is magában foglaló protektort kapott. Nyoma sincs a hátsó ülés helyére épített extra tanknak, és az árban nincs benne az Akrapovič cső, sem a bütykös gumik.
Az árról pontos információnk nincs egyelőre nincs – ugyan megjelent egy 15’690 eurós vételárat említő hír, de nem tudni, az melyik országra vonatkozik. Ha a bemutató helyszínét vesszük alapul, az extra alkatrészek együtt 1’200 euróval emelik Super Teneréért kifizetendő összeget. Ezek után kíváncsian várom a Triumph Tiger Explorer XC-t…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Én igazából egy nagy problémát látok benne, amit ha elkövetnek, valóban világjárásra alkalmas vas lehetett volna: a 21-es első kerék. Az nagyon-nagyon sokat emelne az értékén a szememben!
Amúgy a kölni koncepciómotoron Karoo gumik voltak (a régi fajta), ezen meg KarooT. A régi sokkal jobb terepen, a “T” meg aszfalton. Ráadásul idén tudtam meg, hogy a “régi” Karoot a mai napig gyártja a Metzeler, viszont egész Nyugat-Európában betiltották a közúti használatát. A zajkibocsájtása miatt. :-)))
19′-es első kerékkel nincs semmi gond.
Valóban jó a hátsófék, ill. kardánvédő, de ezek csak marketinfógek.
Ami valóban hiányzik, az a hűtő védelmének megoldása, a hátsókerék csapágyazásának módosítása, a kikapcsolható ABS.
Ezekre szükség lenne. 🙁
Én nem vagyok BMW-s, szóval mindenféle negatív felhang nélkül mondhatom: azért a GS-ADV “kissé” komolyabb átalakítás. Váz, futómű de még a vátó-áttételezés is más. A bukókeretről már ne is beszéljünk.
Hát ezeknek a hangvillásoknak elmentek otthonról…..
Már az alap verzió is 3,5misi, erre kijönnek egy számomra hasznavehetetlen extrákkal rendelkezővel.
Akkor inkább enyiért egy GS, vagy olcsóért egy Vstrom.
Ja a Tiger XC: tetszik nekem is, de hogy csak Budapesten van szervíze, az elég nagy szívás pl egy Pécsinek…..
Egyébkén t komolyan mozgatja a fantáziámat a 800XC