A Suzuki Racing Team, vagyis a SERT két pilótával kényszerült rajthoz állni a bajnokság utolsó, katari fordulóján: A harmadik csapattag, Daisaku Sakai hét közepén történt sérülése miatt ugyanis nem vállalhatta a versenyt. Természetesen ettől még a japán pilóta jelen volt, de ezúttal csak szurkolóként segíthette csapatát. Vincent Philippe és Anthony Delhalle azonban még így is a harmadik helyen zárta a nyolc órás losaili versenyt a GSX-R1000 nyergében. A SERT ezzel a tizenegyedik alkalommal szerezte meg a kategória világbajnoki trófeáját, ezúttal a BMW Motorrad 99 előtt, míg a harmadik helyen a francia Yamaha France GMT csapat végzett.
Az időmérőben a negyedik helyről való indulás jogát szerezte meg a SERT versenyzője, Vincent Philippe, aki azután mindjárt az első körben az élre, a Yamaha Racing France GMT 94 iPhone, a BMW és Monster Yamaha YART motorosai elé sprintelt. Az első négy órában gyakran változott a helyzet az élbolyban, míg végül a Yamaha átvette és stabilan meg is őrizte a vezetést a huszonhat motorosból álló mezőnyben és 231 körös eredménnyel biztosan nyerte a versenyt.
Az első négy óra, illetve az élmezőnyben motorozók pozícióinak stabilizálódása után a Suzuki csapat remekül gazdálkodott a kiállásokkal és egyenletes köridőket futva – valamint a GSX-R1000 Superbike hibátlan teljesítményétől támogatva – kemény taktikai csatát vívott, hogy biztosan megőrizze a BMW előtti pontelőnyét. A BMW a SERT csapattól kilenc ponttal lemaradva érkezett az ötödik és egyben záró fordulóba.
A Suzuki Endurance Racing Team pozíciójában hét és fél óra után következett be az egyetlen jelentős változás, amikor a kiállást követően a harmadik helyre estek vissza, ám még ezután is kevesebb, mint 50 másodperc volt csak a különbség az élen haladó és a harmadik helyen futó csapat között. Ezt a kiállást is jól időzítette tehát a SERT, ami szintén hozzájárult ahhoz, hogy a Suzuki ismét megszerezte a World Endurance világbajnoki címet.
1. Yamaha France GMT 94 iPhone (Yamaha) 231 kör
2. BMW Motorrad France 99 (BMW) – 30,134 másodperc
3. SERT (Suzuki GSX-R1000) – 49,023 mp
4. Monster Yamaha YART (Yamaha) – 1 kör
5. Honda TT Legends (Honda) – 4 kör
6. YMES Folch Endurance (Yamaha)
7. DGS Sport (Yamaha)
8. Motors Events Bodyguard (Suzuki GSX-R1000)
9. QERT (Suzuki GSX-R1000)
10. MCS Racing iPhone (Suzuki GSX-R1000)
1. SERT 109
2. BMW Motorrad 99 105
3. Yamaha France GMT 76
4. SRC Kawasaki 63
5. Monster Yamaha YART 54
6. YMES Folch Endurance 51
7. Honda TT Legends 43
8. Bolliger Switzerland 42
9. Maco Racing Team 34
10. FCC TSR Honda 30
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »