Egy termék megalkotásának számos fontos lépése van. Ha csak technikai szempontokat veszünk figyelembe, akkor nyilván csupán a fejlesztésről, a tesztelésekről, a menetpróbákról illetve a hatósági elfogadtatásról kell beszélnünk. A fejlesztés maga igencsak erőforrás-igényes tevékenység, különösen igaz ez, ha többé-kevésbé új technológiáról, vagy szokatlan megoldások alkalmazásáról van szó. Talán legjobb példája ennek a Peugeot háromkerekűjének eddigi története. A HYmotion3 nevű koncepciót még 2008-ban mutatta be a nagyközönségnek a gall cég, a nagyratörő tervekből azután azonban nem lett semmi. A kabinos, feltöltős 125-ös erőforrással, hibrid hajtáslánccal tervezett dönthető háromkerekű tervét azonban a Peugeot nem adta fel. Egy évvel később a feltöltő alkalmazása helyett egy nagyobb erőforrást pakoltak a formailag is áttervezett, ekkor már HYbrid3 Evolutionnak nevezett tanulmányba. A tavalyi kiállításokon nem találkozhattunk újabb változattal, amit az év eleji pletykák pótoltak valamelyest. A kiszivárogtatott információk szerint a szériaérett változatot az EICMA-n mutatják be a franciák, az értékesítés pedig 2012-ben fog kezdődni.
Hogy hogyan is áll a Peugeot, azt pontosan nem lehet tudni. Ami biztos, hogy az EICMA-n a franciák valóban bemutatták a legutolsó változatot, a Metropolis 400i névre keresztelt masinát. A korábbi ambiciózus hibridhajtásnak nyoma sincs, bár azért talán nem is kár. A 400 köbcentiméteres, befecskendezős, folyadékhűtéses szívómotor 35 lóerős teljesítményt és 38 newtonméteres csúcsnyomatékot produkál. Az ülésmagasság 780 mm, a plexi 40 mm-es (manuális) állíthatósággal rendelkezik, az ülés alatti csomagtartó nagy méretű, az egy zárt és egy nyitott sisak, illetve egy laptop elhelyezését teszi lehetővé, no és egy 12 voltos csatlakozó is található benne.
A masina végsebessége 150 kilométer/óra, ami bőven elegendőnek tűnik ebben a kategóriában, különösen a traffipaxokkal jól ellátott Franciaországban. A Piaggio MP3 LT modellekhez hasonlóan a Metropolis-t is felszerelték egy minden kerékre ható fékkel, így a masina a francia szabályok szerint quadnak minősül (B kategóriás jogosítvánnyal vezethető). További hasonlóság, hogy a Metropolis osztozik az MP3 gyermekbetegségében: az első kerekek illetve a fékek mérete túlságosan kicsi a masina méretéhez illetve tömegéhez viszonyítva.
Sajnos a robogó oldalán még ott díszeleg a „project” felirat, ami arra utal, hogy ez messze nem egy szériamotor. További technikai, illetve magáról a gyártásról szóló információk egyelőre nem állnak rendelkezésünkre, nem tudhatjuk, mikor lesz piacérett változat – úgy tűnik, a francia malmok nagyon lassan őrölnek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »