Egy ésszerű túramotor a Kawasakitól

EICMA
2011. november 09., szerda - TeeJay

A korábbi pletykák igaznak bizonyultak: megérkezett a Kawasaki Versys 1000, a kaland-sport túramotor.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (11 hozzászólás)

doncy -

Csak a láncot kéne elhagyni róla.

Ez a blokk a z1000-ből származik, vagy saját fejlesztés?

Egyébként meg a vfr cross-tourer vagy fél mázsával nehezebb.


TeeJay -

Igen, a Z1000 a donor, áthangolt vezérlést kapott ez a változat (bár ez benne van a szövegben).

Ha a láncot meg elhagyod, akkor nem tudsz vele menni, max. gurulni… 😀


Zolikv -

“nincs talmi csillogás, felesleges, soha ki nem használt, de megfizetett kiegészítők és csúcstechnika” azért a háromfokozatú kipörgésgátlót már lehet ennek nevezni, meg a benzinfogyasztásos szarságot is. Inkább raktak volna rá egy teljesen állíthatós felfüggesztést, ha már úgyis sport túra, mert arra nagyobb szükség van, mint variálni a kipörgésgátlót.

Amúgy ezzel a géppel is úgy vagyok, mint a kistesójával, nem tudom eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem.


Kaján -

Ez kissé ormótlan lett.

Egy ilyen hosszú távú túragépen illene elhagyni a lánchajtást is,nem nagy élmény a láncot csesztetni állandóan.


jlala -

http://www.kawasaki.de/Versys1000

Gond lehet, hogy nincs hozzá középsztender, és nem is lesz valszeg, mivel nem fér el a katalizátortól (mint a Z1000SX esetében), így túrán gond lesz a lánc kenegetéssel. De ha kardános lenne, akkor meg + 15-20kg. A Triumph Tiger Explorer jobbnak tűnik, de valszeg, az drágább is lesz.

http://www.triumphmotorcycles.de/motorr%C3%A4der/sortiment/adventure/tiger-explorer/2012/tiger-explorer/spezifikationen 


TeeJay -

Arról majd holnap jelenik meg az anyag…


versysfun -

Láncmacera ellen automata olajzó! Évek óta nem nyúlok a lánchoz. Csak az olajzó tartályát töltöm időnként. Ez csak egy Kawa, ohne kardán.


Macko -

Különben a Scott Oiler tényleg a legkézenfekvőbb megoldás erre az egész problémára. Nekem már 2005-ben az volt a DL650-en. Éppen ezért simán vennék ma is láncos motort (értsd: ez nem lenne elriasztó dolog cseppet sem), csak kell rá egy ilyen olcsó kis kütyü.


Kaján -

A láncon és a kardánon kívűl van ám más is…


R850R -

Szerintem ezt elkapkodták. A 650-es Versys tele van érdekes megoldásokkal. A blokk mindenkinek tetszik, a kipufogó, az oldalra tolt rugós tag, a hátsó futómű háromszög lengőkarja mind-mind dögössé teszi azt a motort. Ez meg egy ilyen összelegózott igénytelen valami. A hátsó futómű egyszerű zárt szelvény, máshonnan kukázott blokk, egyedül a fröccsöntőműhely menti, ami még menthető. A Versys-forma nekem bejön, de a műszaki tartalom nem. 


Jani55 -

Én Varához szoktam, tudom, ott a géphez választott legcsendesebb sisakkal is picit fárasztó a hosszú utazás a szélzaj, a kivédhetetlen turbulenciák miatt. Annak ellenére, hogy a szél- és esővédelmét nagyon jónak tartom.
De ÚJ FOGALMAIM vannak az (aszfaltra tervezett) enduróról!

Volt alkalmam a Kawasaki Versys 1000 új gépét kipróbálni. Csupa kellemes meglepetés, ez A MOTOR! A Varához képest sokkal könnyebb, sokkal-sokkal erősebb, fürgébb, kezesebb, fordulékonyabb, barátabb, tényleg csak dícsérhetem… Alacsonyabb súlypont és ülésmagasság, 17-es kerekek, CSENDES, szélnyomás és szélzajmentes (de tényleg). Az állítható plexi alsó és felső állásában sincs turbulencia (érthetetlen, de füldugó sem kellett) 150-160-ig próbálva! Tele biztonságot szolgáló elektronikákkal, stb, stb… A Z1000SX jól bevált motorja áthangolva, győnyörű hanghatások… (de nem kell az ott meglévő aránylag nagy szélnyomással küzdeni). Nagyon kiváló fékrendszer!

Tessék mindenkinek kipróbálni! Nálam telitalálat. (ez lesz a következő motorom nekem mostantól ez az etalon! komolyan, száznál, hatodikban hallani, ahogy a kis elektromos akármik ki-be-átkapcsolnak. minden fordulaton, minden fokozatban és minden sebességnél a véget nem érő bődületes motorerő, eszméletlen gyorsulás…)

A Kawasaki KIVÁLÓ MOTORT alkotott!

A Motorrevü legújabb (2012/11) számában, a nálamnál sokkal inkább hozzáértők is egyértelmű győztesnek hozták ki a Versys 1000-est!
1. Kawa Versys 1000 372 (pont az adható 500-ból)
2. Husqvarna Nuda 900R 321
3. Aprilia Dorsoduro 1200 297
4. KTM 690 Duke 281


Előző bejegyzés

Megújult az osztrák huligán

2011. november 09., szerda
EICMA

Következő bejegyzés

Robogózz BMW-vel!

2011. november 09., szerda
EICMA

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt