A két héttel ezelőtt történt tragédia a mai napig hihetetlen, ezen a temetés szomorú valósága sem változtatott. Marco Simoncelli a jelenlegi mezőny egyik legtehetségesebb fiatal versenyzője volt. Veszélyekre fittyet hányó, mindig győzni akaró versenyszelleme, karakán stílusa miatt sokan rajongtak érte, s legalább annyian utálták. Akárhogy is, a szponzorok uralta világban SuperSic egy szabályokat lazán vevő karakter volt, tehetsége pedig olyannyira megkérdőjelezhetetlen, hogy a Honda jövőre a harmadik gyári motort Simoncelli számára biztosította volna.
Az elmúlt két hétben számos kép, videó és gondolat látott napvilágot, amellyekkel az alkotók SuperSic-re emlékeztek. Mint az várható volt, a motoGP mezőnye most, a valenciai futamon emlékezett meg hivatalosan ez elhunyt ifjú tehetségről. Csapattagok, rajongók, versenytársak és a GP egész személyzete Marco emléke előtt tisztelgett.
A tragédia természetesen a családot és a barátokat sújtotta le leginkább. Ez különösen igaz Rossira: túl azon, hogy a két versenyző a legjobb barátja volt egymásnak, Rossi részese volt a Simoncelli halálát okozó balesetnek. A kilencszeres bajnok egy egyedi sisakot viselt az idei utolsó futamon barátja előtti tisztelgésként (sajnos elég rövid ideig, hiszen az első kanyarban önhibáján kívül kiesett).
Nehéz bármilyen méltó zárszót írni ezekhez a képekhez. Sokszor hangoztatott tény, hogy a motorozás veszélyes üzem, különösen igaz ez a versenysportokra. A szabályok a versenyzők védelmére születtek, azonban a világ összes szabálya, azok betartása is csak csökkenti a veszélyt, nem garantálja a biztonságot. Azonban a halál az élet része, és sajnos tragédiák mindig történni fognak. SuperSic imádott sportjának űzése közben vesztette élet, azonban ez pirruszi győzelem, ha győzelem egyáltalán. Nyugodjék békében!
A motoGP hivatalos videója a megemlékezésről.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »