Ez kell a népnek – öszvér a Hondától

Újdonság
2011. október 26., szerda - TeeJay

Korábban már hírt adtunk a Honda legújabb, többcélú erőforrásáról. Íme az információk az első alkalmazásról.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (19 hozzászólás)

XYZ -

Lánchajtás?Na neee…


Macko -

Ehhez a teljesítményhez tényleg lehetne alkalmazni egy igányes teflonos szíjat, amúgy Hörly-módra.

De ha lánc, az sem baj. Csak meg kellene oldani a kenését gyárilag. A Scott Oiler nem egy bonyolult rendszer, főleg ha a szívótorokba gyárilag bekötnék a vákuumcsövét.

Persze lehet, hogy a láncspay-kartell keze van a dologban! 🙂


TeeJay -

Nem értem mi a probléma a lánchajtással?! Nincs könnyebb, olcsóbb megoldás.

A szíj ugyan tartós (amíg nem megy bele egy kő…), de többe kerül, nehezebb a hátsó fogaskerék (rugózatlan tömeg, giroszkopikus stabilizálás…). A kardán nehéz és k. sokba kerül.

Egyetlen valós problémát lehetne említeni, hogy nincs rajta láncvédő tok – nem is a tartosság, hanem a motor tisztasága miatt. All hail to TMax…


godofspeed -

Lehet itt marketingelni, így meg úgy a nevekkel, ez akkor is a 2010-es évek pannónia tlb-je, vagy inkább kéthengeres parasztjawa-ja lesz. Hosszútávra is használható középkategóriás mindenes.
A 3,7-es fogyasztás egy ekkora blokktól mondjuk szép, cserébe nem is erőművész, gondolom…


Helmets on -

Hát így a célközönségre gondolva…ha drágább is de a szíj szerintem is jobb lett volna. Egy robogónál az egész blokk liftezik ehhez képest a nagyobb fogaskerék semmi…

A lánc nyúlik, kenni kell és állítani…öltönyben a lilahagymaközből nem nagyon akarnak ilyesmivel foglalkozni szerintem.

 


TeeJay -

“Egy robogónál az egész blokk liftezik ehhez képest a nagyobb fogaskerék semmi…”

Nem nyert. Ebben a méretben a blokk általában már nem a lengőkaron van. Itt sem.

Megintcsak: All hail to TMax! 😀


Helmets on -

Én most itt  a kis gyöszökre gondoltam…bár tényleg nem ez a kategória úgyhogy igaz, rossz példa volt.


XYZ -

Akkor te a kategóriát magát nem érted.

Olcsóbb a lánchajtás?Szerinted a (pénzes) célközönségnek mi számít?Az,hogy 3.41e helyett 3.49e ft a gép,vagy hogy 500-anként fújkálniuk kell a csini rucijukban a láncot,nézni a feszességet és mosni a rászáradt lánckencét?

Aki ilyet vesz az többnyire felúl és menni akar tisztán és egyszerűen,se váltogatni,se a lánccal szarakodni nem akar.

Szerintem.


TeeJay -

Az a gond, hogy nem látsz tovább ennél a motornál.

Ugyanez a konstrukció még két változatban az utakra fog kerül (kb. egy hónapja volt kémfotó a csupaszról).

Egyébként meg ebben az általam nem értett kategóriában a TMax a nyerő, nem tudom, mondtam-e már… 😀 Baromi drága, az öltönykék is szeretik és (pfúúúúj…) láncos.


XYZ -

“Egyébként meg ebben az általam nem értett kategóriában a TMax a nyerő, nem tudom, mondtam-e már… 😀 Baromi drága, az öltönykék is szeretik és (pfúúúúj…) láncos”

 

Láncos TMAX :))) Külön neked gyártották ?

Azért az elég ciki,ha a kedvenc robogód hajtásával se vagy tisztában.


TeeJay -

Ciki vagy sem, én már csak ilyen hülye vagyok…

http://lh3.ggpht.com/_9ScCKt1qm4E/Ssg-CrbwwyI/AAAAAAAAAhs/NF_EU-Pq08o/2009_xp500_05.jpg


No, nézzük, miből van a gerinced.


Helmets on -

Na de azt állítani kell e, meg kenni?

Mert ha nem, akkor viszont nem lehet összehasonlítani ennek a motornak az erőátvitével.


XYZ -

Szekunder hajtás: fogasszíj.

http://www.motorrevu.hu/motor/yamaha_xp500_tmax_2008


 


TeeJay -

Ha kenés alatt a szokásos fújkálást/olajozást érted, akkor nem. Olajfürdős. 😀 (bal alul ott a leeresztő).

Bizonyos értelemben az “elnyűhetetlennek” mondott szög-, meg a lánchajtás keveréke. Ez a kettős lánc konstrukció meg elvileg tartósabb, mint egy hosszú lánc (úgy rémlik ilyen az S1000RR vezérműlánca is, bár az gyorsabban megy körbe…). Állítani nem lehet, majd ha lesz időm (ha-ha-ha…) megnézem mit ír a manual, mennyi a javasolt csere intervallum. Mondjuk lehet, hogy csak átvizsgálást javasolnak, nem emlékszek. Mindenesetre a főtengelyen “csak” ~44 ló, hátsón keréken meg olyan 34 – nem szaggatja meg annyira…


Helmets on -

“a szokásos fújkálást/olajozást érted”

Nyílván.

Mondjuk ha burkolt akkor valószínű hogy nem nagyon kell piszkálni.

(Én quadokon se nagyon láttam eddig állítási lehetőséget pedig ott elég hosszú a lánc..)

Én ebbe a burokba inkább szíjat (ott tényleg védve van) vagy fogaskerék hajtást tettem volna…

Ez a megoldás eszembe se jutott…

 

 

 

 

 


TeeJay -

Quad – ja. Mondjuk az más világ…

Szíj az előző generációban volt. 🙂 Ez csendesebb – no meg munkát kellett adni a mérnököknek.  Fogaskerék meg a nagy Burgmanben van – az viszont nehezebb.


TeeJay -

Mint ahogy a képen is láthatjuk. Megalolz.

A katalógusból okos (h)arcoskodó hozzáálláshoz meg külön gratula. 🙂

A válasz is megvan, köszi. 😉


eko -

Nekem az a véleményem, hogy a lánc fürészre való, nem motorra!

 

Már elnézést is kértem!!   :-DD


TeeJay -

Apúúúú, vegyél nekem láncfűrészt! :-DDD


Előző bejegyzés

Átalakul a Suzuki csúcsgépe

2011. október 25., kedd
Beharangozó

Következő bejegyzés

A Ducati dolce vitája Ázsiában

2011. október 27., csütörtök
Újdonság

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt