Első blikkre talán csak az új színek tűnnek fel. A masinát alaposabban szemügyre véve sem találunk lényegi különbségeket, mindössze az oldalidomok mutatnak jelentősebb eltérést. Ha kicsit szőrösszívűen nézzük a modellfrissítést, azt is mondhatnánk, alapvetően semmi nem változott. Nos, ez az „alapvetően semmi” a BMW olvasatában 18 oldalnyi (angolul, magyarul) részletben merül ki. Nagy vonalakban a motor tényleg csak az előd apró módosításokkal létrehozott második nagy sorozatának tekinthető, azonban a sok kicsi sokra megy.
A bajor sportmotor ráncfelvarrása apró, de fontos részletekből áll össze, amelyek nyilván az elmúlt években szerzett tapasztalatokon, a masinát használó versenyzők, tesztelők visszajelzésein alapulnak. Alapvető cél a vezethetőség javítása volt, ennek érdekében a vázat, a felfüggesztést és a motorvezérlést alakították át a mérnökök. A villaszög 0,1 fokkal (66,1°), az utánfutás 2,6 milliméterrel (98,5 mm) nőtt, míg a tengelytávolság 9,3 milliméterrel (1422,7 mm) csökkent. A villahidak szélessége (a teleszkópok távolsága) 2,5 milliméterrel (29,5 mm) keskenyebb, az első rugózó elemek pedig 5 milliméterrel mélyebbre kerültek. A hátsó oldalon a változást a lengőkar forgáspontjának 4 milliméterrel magasabbra tolása jelenti. A rugózó elemek teljes belső szerkezete megváltozott, a nagyobb tartályokkal és a tíz fokozatban állítható átfolyási sebességgel a csillapítás is kifinomultabb lett.
A módosított villanyak is szerepet játszott abban, hogy a légbeömlő mérete 20 százalékkal nagyobb lehet. A beáramló nagyobb mennyiségű levegő ellenére nem nőtt a teljesítmény – legalábbis a csúcsérték nem. A teljesítmény-leadás azonban megváltozott, sokkal lineárisabb lett: az 5000-7500-as tartományban a nyomaték növelésével (amely 9000-es fordulatig folyamatosan emelkedik) egy lényegesen könnyebben felpörgő, jobban reagáló erőforrás lett az eredmény. Az új masinán a pillangószelepeket kétféle módon vezérli az elektronika, szemben a régi változat négy programjával. A kiválasztható vezetési módokból az eső egy szelídebb, lassabban nyitó térképet kapott, a másik három pedig ugyanazt az agresszívebbet. S bár az elektronikus gáz csak kétféle módban működik, az eredeti, kétféle teljesítménygörbe helyett hármat programoztak be a masina agyába. Eredetileg az esőmód egy csökkentett kurzus volt, a többi háromban pedig a gép nyersebb teljesítmény-leadást produkált. Most az eső és a sport módok kaptak saját, konszolidáltabb vezérlést, míg a race és a slick módokban a masina a lehető legharapósabban működik. A névleges csúcsteljesítmény eső módban 152-ről 163 lóerőre nőtt, de az abszolút csúcs 193 lovas limitje változatlan. Mégis, a megváltoztatott vezérlés és az egy foggal nagyobb hátsó lánckerék agilisebb gyorsításokban csúcsosodik ki.
A bajorok változtattak a műszeregységen is a jobb leolvashatóságot szem előtt tartva, valamint egy új, javuló köridőre figyelmeztető visszajelzőt is beépítettek, amely a kurzuson mért legjobb időhöz 100 méteres távolságokon mérve hasonlítja az aktuális eredményt. Bekerült egy sebességtúllépésre figyelmeztető jelzés is (nyilván nem a versenypálya-használatra). A számos egyéb apró technikai változtatás, az idomok és a hátsó szekció látványos átalakítása mellett van még egy igazán furcsa elem is a modellfrissítésben. Tessék megkapaszkodni – igazi bajor motorhoz méltó módon markolatfűtés is rendelhető a BMW sportmotorjára.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Érdekes ez a sok kis változtatás. Első körben gyorsan átfutottam a futómű és a váz méretváltoztatásain. De gondoltam egyet, hogy elképzelem elnagyoltan, hogyan változik az egész masina ezekkel az értékekkel. Hihetetlen. Ha jól képzeltem el, akkor kissé meg fog nőni a kanyarsebesség, mert szerintem jobban fog elől tapadni, illetve stabilabb lesz az eleje nagy tempónál is az új értékekkel. Persze, ha jól számoltam magamban. De ez úgyis majd használat közben derül ki. Érdekes lehetne egy összehasonlító teszt. Bár azt hiszem, hogy ezeknek a változtatásoknak a versenypályán lesz a leginkább hasznuk, mert az utcán ezt a motort nem lehet kimotorozni.
A markolatfűtés meg szerintem jó dolog. A legelső dolog, amit megérzek a hidegben való motorozáskor, az a kezem. Az fázik először. Szóval kell az.
A galériába feltöltöttem 147 nagyméretű képet – enjoy!
azért milyen szép lenne, ha a kerek lámpa átkerülhetne a másik félre is… a GSeknek jól áll, de valahogy ezen a motron még mindig fura a felemás lámpa. és a 7. képen levő kipuff nélkül nem árulnám… legalábbis nem azzal, ami a többi képen rajta van.
DE – ha sportmotrot vásárolnák, akkor biztos ez lenne az.
És igazam lett. Egy tesztben kiderül, hogy sokkal jobb lett a kanyarokban. De király vagyok… Ja nem, királylány…
Bocs, egy kicsit le vagyok fáradva.