A belépőmodelleknek mindig is hányatatott sorsuk van. Egy nagynevű gyártó legkisebb modelljével szemben támasztott követelmények talán még komolyabbak, mint amivel a nagyobb típusok szembesülnek. Egyrészt fel kell mutatni valamit a márka imidzséből, hozni kell a megszokott minőséget, ugyanakkor viszonylag olcsónak, költséghatékonynak is kell lenniük. No meg persze önmagukban jó motornak és kategóriájukban is meghatározónak! Bonyolult problémarendszer, lássuk be.
A BMW ezekkel a ellentmondó követelményekkel a tavaly revitalizált G650GS-en keresztül szembesült. A sors furcsa iróniája, hogy Mackó éppen csak tesztelhette a 2011-es modellt, máris itt egy újabb változat, a Sertão. Ugyan az egyhengeres 650-es blokkal számos, többé-kevésbé sikeres alváltozat is készült régebben, de mégiscsak a „nagy GS” kapcsán emlékszünk „utcai” illetve „terepre szánt” változatokra. Nyilván marketinges szempontból nem szerencsés a márka egyik büszkeségének nevét a legkisebb típus egy új variációján is alkalmazni, főleg úgy, hogy nincs akkora különbség a két változat között, mint ami az R1200 GS és GS Advanture modellek esetében. Akárhogy is, a Brazília távoli területeiről elnevezett masina egy valóban ígéretes alváltozat, ami sokak figyelmére megalapozottan érdemes.
A lényegi különbségek:
– megnövelt rugóutak
– 21-es első kerék
– drótküllős, könnyűfém abroncsú kerekek
– alumínium blokkvédő
– hosszabb első sárvédő
– kézvédők
– magasabb plexi
– opcionális, kikapcsolható ABS.
Mint látható, a különbségek listája viszonylag szerény, ám annál fontosabb elemeket tartalmaz, még akkor is, ha nem is vesszük figyelembe a kék-fehér márkától szokásos töménytelen számú kiegészítő felszerelést. Nyilván ez a masina is kissé túlsúlyos egy kompromisszummentes, kiadós sárdagasztáshoz, azonban a gépsárkány ezen formájában igazán „életszagú”, a klasszikus értelemben vett endurózást felelevenítő konstrukció benyomását kelti. Meg hát ugye bajor, meg hát ugye „GS”… Az értékesítéssel kapcsolatos információk, a motor ára, illetve a forgalmazás kezdete egyelőre nem ismert, de nyilván ezek a részletek is hamarosan kiderülnek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Össze is futott a nyál a számban! :-)))
Amúgy az F650GS Dakar verziójának (technikailag ugyanez) a terepképességével sem volt sok gond, úgyhogy ezzel sem lesz!
Nem tudom, valahogy egyre jobban tetszenek ezek a dögök. Ez meg kifejezetten like, pedig nem is vagyok béjemvés.
A francér’ nem tudják az összes méretét egyszerűen beszorozni 0.9-cel… elég jól megmaradna a rugóút meg a hasmagasság, és létra nélkül is föl tudnék rá mászni…
”Ez meg kifejezetten like, pedig nem is vagyok béjemvés.”
Még… 🙂
A különbségeknél hozzátenném még:
– úszóágyazású első féktárcsa
Itt látszik 1:10-nél: http://www.youtube.com/watch?v=XS7HWDgLAL4
Sajnos ez sem javít túl sokat az összképen, mármint a régi F-es elődmodellekhez képest. Én nagy luxusnak tartom a BMW-től, hogy 2011-ben olyan (új) modellt állít a palettára, ami szinte változatlan formája egy már 1999-2000-ben kapható motorkerékpárnak.Oké, a külcsín más és tényleg szép, de a tartalom?
Egy másik fórumról beillesztve: “Az igaz, hogy a gépjárműpiac és a fogyasztói társadalom sok új terméket követel, sokszor indokolatlanul …….DE….. Ti el tudjátok képzelni a 2000es kiadású 530-as BMW-t kis ráncfelvarrásal kiadva újra az utakon? Nem azért, mert az nem volt egy jó széria, vagy mittomén, csak egyszerűen múlt a jövőben.”
Ráadásul a sima G 650 GS árából kiindulva (2.268.000Ft) olcsónak sem mondható, biztosan 2.5M lesz (+ABS, +markolatfűtés, +ezaz)
Ok, a blokk jó volt stb, de legalább az első villával csináltak volna vmit…. számomra (bocsánat) de felfolhatatlan ez az egész G modellsorozat és annak létjogosultsága 2011ben.
Csiga
(F 650 GS Dakar tulaj)
Az alapmodelnél ez jobban bejön.
De az előző G sorozatnak a nyomába se ér!
Azokon komolyabb futómű volt,erősebbek(53le) és sokkal könnyebbek is voltak(160kg menetkészen!).
Egen, sorry, a fék kimaradt, pedig a listában is benne volt. Éjszaka írtam…
(Ja és a kép ott van a galériában jó minőségben, a kilencedik az…)
Mindenesetre a mondandód második részével nem értek egyet. Eleve az 530-as BMW analógiát hibásnak vélem. Ha mindenáron nagy autóhoz akarod hasonlítani, akkor jóval inkább egy Merga ML500, vagy Land Rover (bár ez meg más miatt hibás). Mindenesetre az E39 a maga idejében sem tetszett, viszont egy jó állapotú 2000-es kiadású E46 akár még használtan is érdekelne. Új példánnyal kapcs. nem is a ráncfelvarrás volna a problémám, hanem jóval inkább az ár… akárcsak ennek a vasnak az esetében.
A válság meg megmutatta, hogy nem is olyan fontos a “rövid” időn belüli modellfrissítés. A teljesítményorientált supersportok 2-4 évenkénti megújítása is kimaradóban van. Ráadásul ez a motor messze nem az a kategória. Ez jóval inkább egy tanulómotor, “anyu” vagy a “fiam” motorja – inkább egy haszonállat, semmint egy derby-n hajtott versenyló. Viszonylag kis teljesítmény, igénytelen, de megbizható technika. Bármit mond is a marketing nem sportmotor (nem azért mert nem speed) – ha sport, akkor is csak annyira, mint a hobbi szinten űzött sport, nem pedig az olimpiai szint. Csak összevetésképp, a KLR650 20 évig kvázi változatlan formában a piacon volt. Az XT660R 2005 óra gyakorlatilag (…) változatlan. Nem “tradícióról” van szó (ld. Harley), hanem jóval inkább az egyszerűségről: KISS – Keep It Simple, Stupid.
Aki “űrtechnikát” akar, az úgyis megveszi az R1200GS Adventure legutolsó változatát. A kettő között meg ott a (jelenlegi) F650 meg az F800 kompromisszumnak.
Nem akartam én minden áron autóhoz hasonlítani, írhattam volna szimplán “gépjárművet”, legyen az bármi, nem a típus a lényeg. Csupán arra gondoltam, hogy vminek (legalább is Európában) megszüntetik a gyártását) majd két év szünet után kiadják ráncfelvarrva ugyanazt, amit először 11 éve (ok fejlődött közben valamennyit, duplagyerta, vezérlés). Ez nekem fura. Ennyi.
Ha lenne rajta egy minimális plusz, modernebb tartalom, vagy legalább 2M alatt lenne majd az ára(!), akkor hm azt mondanám, figyeljetek ez nem volt egy rossz modell, érdemes megvenni.
Nem hiszem, hogy a BMW nem tudott volna egy igényesebb első futóművet kreálni, ha nem is fordított villát, de egy állíthatót, mint az új Tenere-nek van. Ilyen apróságokra gondolok, amikért hálás a nagyközönség, viszont a gyártónak minimális a ráfordítása.
Jómagam is egy 2003-as Dakarral járok, tudom miben jó, miben gyenge. Nekem valahogy nem kerek a történet, legyen igásló, legyen tanulómotor, legyen túramotor, legyen enduro, legyen a megvalósult/nem megvalósult álom, legyen akármi. Szerintem többet kell nyujtani (csak az általam következtetett!!!) várhatóan 2.5M Forintért.
Ha lesz tesztmotor, kíváncsian várom, hátha óriási tévedés amit írok!
Tisztelettel,
Egyetértek Csigával. Elég gagyira sikerült, olyan, mintha a Praktiker kerékpár/fűnyíró-traktor részlegéről tolták volna ki. Sőt kicsit tán csúnyácska is lett, ügyeltek rá, hogy ne szívesen vegye meg a BMW fanatikus, illetve gyorsan cserélje nagyobbra, mielőtt a haverok halálra cikizik. – ez az én véleményem.
Alvaro: annyi szép motor van a piacon, legalább ezt az egy márkát hagyd már meg az emberi méretekkel rendelkezőknek ! Köszi:) Egyébként ezt is lehet süllyeszett ülésekkel rendelni, sőt még talán állítható is.
Doncy, ennek semmi köze a márkához, csak ha terepről van szó, állandóan ilyen 90 centi közeli/körüli üléseket látok. Na ezért a megjegyzésem. Amúgy a márkát, köszönöm, használom, a CS-nek ugye 78 centis az ülése, így hajlított térddel is lazán leérek. Meg akkor már terepeztem is vele ma egy kicsit úgy bánatomban, még ha nem is arra való, nagyon amatőrül Így, hogy életemben másodszor találkoztam motoron homokkal, és Teresa nem is volt fölmálházva, mint a múltkor (vittem vagy 15 kiló könyvet dobozban, költöztünk és ezeknek már nem maradt más hely, mikor máskor keressek rövidebb utat 2 falu között ), tulajdonképpen vicces volt.
A terepre szánt motoroknak mindig puhább kissé a futóműve. Az F650GS Dakar is puhább volt mint a CS, így szerintem sok gondod amúgy nem lenne.
Szerintem meg teljesen rendben van ez a G sorozat. Egyszerű műszaki alapok, kiforrott technika, vélhetőleg minimális meghibásodási aránnyal, aki kevésbé tehetős és mégis új BMW-ben gondolkodik, annak ráadásul elérhetőbb áron. Szívesen dobálózunk 1-2 százezer Ft-tal, mint nem jelentős differenciával, de ne felejtsük el, hogy pont ennyi az az összeg, ami márkáktól képes kényszerűségből eltántorítani vevőket, nem még modellektől.
Ez a motorcsalád szerintem is belépő a klubba, ahol nagyon jó lenni. A teljesítménye alapján pedig tökéletes kezdőmotor, vagy éppen hölgy motor. Megvan ezeknek a vasaknak a helye a piacon szerintem, átgondolták ezt a bajorok.