Sokak szerint a manapság divatos és egyre több vásárlót vonzó óriás túraendurók jóval inkább túramotorok, amelyek valójában csak nevükben endurók, terepképességük legalábbis vitatható. Nyilvánvalónak tűnik, hogy ha simán csak terepezésről van szó, akkor egy könnyű krosszmotor sokkal inkább ideálisnak tűnik, mint ezek a nagyvasak. Azonban más a helyzet, ha nem csak egy vasárnapi sárdagasztó örömmotorozásról van szó, hanem egy komolyabb táv megtételéről. A megfelelő kompromisszum megtalálása a hétköznapokban sem könnyű, de egy versenyen talán még nehezebb.
A ma elstartoló és szombatig tartó Pharaon’s Rallyn mindenesetre egy nem mindennapi „csoda” történik: a Yamaha XT750Z Super Tenerének kettő évtizeddel ezelőtti sikereit idéző visszatérést láthatunk. A Yamaha tavaly bemutatatta a jelenkori Super Teneré World Crosser koncepcióját, aminek utóéletéről is olvashattunk már. A Pharaon’s Rallyra készült átalakítás kevésbé tetszetős, azonban vélhetően sokkal terepképesebb. Ugyan leírást a verseny szabályinak megfelelő átalakításról nem találtam, de a képekből így is leszűrhető némi tanulság. Az egész motor külseje megnyirbáltnak tűnik, nyilvánvalóan a minél kisebb tömeg elérése volt a cél. A teljes hátsó szekció átalakult, a verseny megpróbáltatásait jobban bíró rugózó elemek kerültek beépítésre. Terepezésre termett Excel kerekek és rájuk illő bütykös gumik, Akrapovič kipufogó, könnyített fékek, no meg egy masszív blokkvédő teszik teljessé a látványosabb átalakítások listáját. A motort Francesco Catanese fogja Egyiptom homokjában vezetni 2700 kilométeren keresztül. Az olasz versenyző márciusban tesztelte a gépet Marokkóban, és éppen csak felépült egy nyáron szerzett csuklósérülésből. Remélhetőleg ez nem fogja negatívan befolyásolni eredményét. A verseny alakulását, az olasz küzdelmét a Yamaha Italia facebook oldalán követhetjük nyomon.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »