Nyakunkon az ősz, hamarosan kezdődik az EICMA, ilyenkor szaporodnak az új motorokról szóló hírek, a kiszivárogtatott információk, képek, esetleg a videó-felvételek száma növekszik látványosan. Persze a válság hatására csökkenő eladások és fejlesztések mellett sok igazi újdonságot nem láthatunk, illetve már jó előre lehet tudni az esetleges új típusok érkezéséről. Az MV Agusta azonban kurtán-furcsán már most kiadta a csupasz zászlóshajójának, a Brutale 1090RR-nek egy lebutított változatát.
Ironikusan azt is mondhatnánk, hogy a legnagyobb módosítás az egyik R elhagyása volt, de persze a dolog nem ilyen egyszerű. A tényleges változások listája mindenesetre nem túl hosszú. Ugyan az erőforrás alapvetően változatlan, de a gyújtásvezérlés új (10’600 helyett 10’300-nál érkezik a maximális, 144 lóerős teljesítmény), és az elektronika most már magában foglal egy 8 fokozatú kipörgésgátlót is. A hagyományos acél csőváz kissé átalakult, a 920-hoz hasonlóan a váz egyes elemei alumíniumból készülnek. A futómű rugózó elemei az elődön is használt 50 milliméteres Marzocchi teleszkópok és Sachs központi rugóstag, amelyeket speciálisan a típushoz szelepeztek. Talán a leglátványosabb különbség, hogy a korábbi Brembo monoblokk féknyergek a korábbi, kevésbé drága változatoknak adták át helyüket. Nyilván ez költségmegtakarítást jelent, de nem magyarázat arra, hogy a masina ára hogyan csökkenhetett oly mértékben, mint ahogy az történt. Az új 1090R európai ára 13’990 euró lesz, ami nagyságrendileg 30 százalékkal alacsonyabb az elődmodellhez képest. Nyilván a háttérben a piaci trendeket, illetve a MV Agusta anyagi helyzetét kell keresnünk. A fehér, fekete vagy vörös színben rendelhető motorok első példányait az olaszok még október végén leszállítják a vásárlóknak. A korai bemutatásnak és piacra dobásnak pedig van egy reménykeltő üzenete is: valószínűleg a család legújabb tagját már az idei EICMA-n láthatjuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Gyönyörű, “motorszerű” motor.
Ilyen nem jön szembe minden sarkon, az tuti. Sajna nekem még így sem fér bele, dehát aki teheti, vegyen egyet. Aztán ha megunja, szívesen átveszem.