A Ducati legújabb sportmotorjának érkezését tavaly nyár óta várja a motoros világ. A cég hivatalosan a suberbike világbajnokságból történő kivonulásakor említette először az új ultrarövid löketű gép érkezését, idén pedig a tesztelések alatt számos kémfotó született. A tegnapi nap során az olasz motorgyártó hivatalosan is bejelentette az új masina elnevezését: 1199 Panigale (kiejtés: pánigále, hangsúly a „gá”-n). Az elnevezés nem a közeli szappangyárra, hanem arra a városrészre utal, ahol maga a Ducati gyár áll (Borgo Panigale 1937 előtt önálló település volt). Az elnevezés mellett az olaszok kiadták az első, modellhez kapcsolódó videót, de mivel ez csak egy teaser, sok minden nem derül ki belőle. A műszaki adatokra is várni kell, bár a tengerentúlról származó pletykák szerint a masina 195 lóerős csúcsteljesítménnyel és 179 kilogrammos menetkész tömeggel fog rendelkezni – ez alapján a korábbi, szaksajtóban emlegetett Xtreme elnevezés nem is volt alaptalan.
A bevezetés üteme kicsit szokatlan, de az olaszok ehhez is tudtak filozófiát gyártani. A 1199 jövőre csak a superstock bajnokságban indul, a jóval nyíltabb superbike kategóriában pedig 2013-tól vesz részt. Az indoklás szerint a versenyképesség érdekében a kevesebb megszorítással rendelkező superbike technikai szintjének eléréséhez még további fejlesztések szükségesek, illetve a bolognaiak időt kívánnak hagyni az új motort alkalmazó csapatoknak a felkészülésre. Nyilván ebben az anyagi szempontok is szerepet játszanak: a jelenlegi modell vételára (piactól függően) bő 2-2,5-szerese a japán konkurencia árszintjének, korábbi pletykák pedig az vizionálták, hogy az alkalmazott technika miatt az újdonság még ducatis mércével is drága lesz. Nyilván ez a magyarországi vásárlóközönség nagyságát kevésbé fogja befolyásolni.
Akárhogy is, a részletek hamarosan kiderülnek, a hivatalos bemutatóra novemberben, az EICMA-n fog sor kerülni. Ironikus kérdés, hogy vajon azt a bizonyos leplet a tesztelésben is aktívan részt vevő Bayliss, vagy a Ducati sztárversenyzője, Rossi lebbenti-e majd fel.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »