Beteges kényelem egy BMW nyergében?

Szabadalom
2011. szeptember 19., hétfő - TeeJay

Az ördög a részletekben rejlik, ahogy a szólás-mondás tartja. A legújabb bajor találmány a túrázók kényelmére összpontosít.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (11 hozzászólás)

TeeJay -

Ki az a pihentagyú, akinek ilyesmi az eszébe jut?!


Macko -

TeeJay, ezen a “nem ad semmilyen visszajelzés” dumán azért mindig szénné röhögöm magam! 😀


Zolikv -

Ó, hogy fogják ezt kajolni a vastag pénztárcájú dinkák.


Moto-Cat -

Ó, hogy elveszett a motorozás igaz mivolta ezekben a részletekben… 


eko -

Ezt én sem értem soha.

Ha autópályán rámegyek a szaggatott terelövonalra érezni lehet.

Ha bedöntve rámegyek egy zebrára érzem, hogy mikor kezd el csúszni és mikor tapad újra.

Milyen visszajelzést kéne még éreznem?


Helmets on -

Nem tudom mennyire jó egy BMW csillapítása…de egy külön rugozó nyereg tekercsrugókkal egyszerübbnek tűnik.

 


TeeJay -

Én is jót nevettem, főleg ennek tükrében:

“Ez pedig egy sokkal semlegesebb úttartást eredményez, amelyet gyakran ér az a vád, miszerint nem ad visszajelzést az útról. Erre mondják a rendszer hívei, hogy minek nekem a visszajelzés, elég ha mindíííg, minden körülmények között biztosan fekszi az utat a motorom.

:-)))


Macko -

Persze, ezzel szoktak a BMW-sek védekezni. Én amúgy nem (tőlem ezt még nem hallottad), mert nem értek egyet vele.

Mindig elégedett voltam a BMW-k útról adott visszajelzéseivel. Ugyanaz a véleményem, mint Ekonak: lehet vele érezni mindent, amit kell. Legfeljebb nem esel le vele az útról, mint 1-2 japó fenevaddal. 🙂

Amivel nem vagyok elégedett, az a régi, szervós fékrendszerek visszajelzése. Na az elég tompa. 2007 óta sokkal jobbak a BMW fékrendszerek. Nem hatékonyságukban, csak kezelhetőségükben.


manko92 -

Ha már egy BMW-s cikk

 

Mackó neked a Bömin volt már valamilyen probléma a kardénkeresztel?

Elvileg a régebbi K-s típusokon 80ekm körül szétmentek, de az újabb boxereknél is van hasonló probléma?A tiédben több mint 100ekm van tapasztaltál valamilyen rendellenességet vagy bárki aki ezt a kommentet olvassa?

 

Köszönöm

 

 


Macko -

Az enyém annyiban speciális, hogy nem túl átgondoltan az 1200GS megjelenésekor kitalálták, hogy élethosszig tartó olaj van a szöghajtásban. Vagyis soha nem kell cserélni. A dolog nem vált be, 2008 vagy 2009 során meg is változtatták. Hivatalosan is.

Az általam használt motorban 50 ezer kilométernél volt az első csere – elég elrettentően nézett ki, ami kijött belőle. 70-nél kellett cserélni egy csapágyat, majd most 109-nél jelent meg némi olajfolyás rajta. Na ekkor lett megbontva. Olyan állapotban voltak a csapágyak, hogy érthetetlen, miért nem esett szét. Nyilván az első 50 ezer egy olajjal megtette a dolgát.

Most minden csapágy és szimering cserélve lett benne, és 10 ezrenként az olaj is lesz (ahogy 80-tól van is). Majd 200-nál elmondom, ez így megfelel-e a hosszú élet zálogának. :-) Amúgy a kúpkerekek nagyon szép állapotban voltak, meg minden egyéb mechanikus alkatrész is, csak a csapágyak fáradtak meg kissé…


Orgon -

 Hasonló megoldást már mechanikus/hidraulikus formában láttam öreg MTZ-ken… ezek szerint az oroszok lepipálták volna a bajorokat??? 🙂


Előző bejegyzés

Jeremy Irons újra hazánkban, és újra BMW-n

2011. szeptember 17., szombat
Celeb

Következő bejegyzés

A Repsol Honda századik győzelme

2011. szeptember 20., kedd
Jubileum

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt