Az elmúlt három évben lassan rutinná vált a nehéz világgazdasági helyzetre hivatkozó okfejtések begépelése egy-egy hír kapcsán. Sajnos a helyzet nem sokban változott, és ez a legtöbb japán gyártó esetében mind a mai napig tetten érhető. A Yamaha R1 ráncfelvarrása viszonylag jól illik a minimalista modellfrissítések körébe, egy apró, de jelentős részlettől eltekintve. A megkérdőjelezhető „újdonságok” az átalakított világítóberendezések, a kissé átszabott fej- illetve alsó idomok, az új lábtartók, a kipufogó végdobok lecserélt hőszigetelő lemezei és zárókupakjai, no meg az M1-et idéző villahíd. Eddig ez nem sokkal több, mint a jövő évi jubileumi CBR1000RR, azonban a Yamaha még bedobta az elektronika átalakítását is a jövő évi csomagba.
Persze önmagában a D-mode három injektortérképének finomítása nem is lenne kiemelkedő módosítás, azonban a központi vezérlőelektronikába beépítették korunk technikai fejlesztésének csimborasszóját, a kipörgésgátlót is. A hat (az amerikai modellben hét) érzékenységi fokozatban állítható elektronika a D-mode három gyújtásvezérlésével kombinálva összesen 18 (21) üzemmódot eredményez. Persze motoros legyen a nyeregben, aki különbséget tud tenni két, szinte teljesen azonos beállítás között. A lényegében három éve (és további évekig) változatlan erőforrásnál nagyobb csalódást talán csak a korábban pletyka szintjén emlegetett duplakuplungos nyomatékváltó hiánya jelent. Sajnos egyelőre ennél több, részletesebb információ nem áll rendelkezésre a modellfrissítésről. A kesergés helyett azonban térjünk rá a hír címben is említett második részére.
Motoros körökben köztudott, hogy a Yamaha idén ünnepli GP-beli versenyzésének ötvenedik évfordulóját. A számos versenyen már használt jubileumi színvilág korábban is került utcai motorokra: Japánban a T-Max 500 példánya ezzel a speciális fényezéssel lett értékesítve. A gyári és évfordulós fényezésben tündöklő versenygépek most egy kis extra hasznot fognak termelni az iwataiaknak, ugyanis a Yamaha néhány sport- illetve sportosabb modelljéből (Aerox 50, TZR50, R125, R6, FZ8, R1) kiad egy-egy limitált példányszámos, jubileumi sorozatot. A gépek különlegességet a fényezés, a jubileumi matrica és a sorszámot megjelenítő plakett adja. Az R1 esetében a sorozat 2000 darabos, nyilván a többi modell esetében is hasonlót várhatunk.
A közelgő EICMA-n a Yamaha részletesen is bemutatja újdonságait, a hírek szerint a robogók szegmensében számos meglepetés vár ránk.
Kijött az R1 első promója, a videó az amerikai piacra készült (ezért említ a narrátor 7 fokozatú kipörgésgátlót).
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Az utóbbi évek egyik legszebb gyári fényezése.
A 98-01-es R1-re emlékeztet. 🙂
Kijött az első promóvideó, betettem a cikkbe.