Semmi meglepetés nincs abban, hogy nincs meglepetés. Még a nyár közepén indult a pletyka a Streetfighter modell megújulásáról, modellcsaláddá bővüléséről. A jelenlegi csúcsot képviselő 1198 öccsének, a 848 EVO-nak az erőforrására építve egy kisebb aszfaltszaggató masina érkezését egy augusztusi „kémfotó” igazolta. Pénteken egy Nicky Haydennel készített újabb figyelemfelkeltő kép járta be a sajtót, tegnap pedig a Ducati közzétett hat, az új motort ábrázoló képet. Ugyan a bolognaiak technikai adatokat még most sem adtak ki, de a hivatalos oldalukon már olvasható az új modellhez járó „beköszöntő”, amely csupán az eddig találgatásnak minősíthető információkat erősíti meg. A 2008 novemberében megtartott EICMA legszebb motorjának megválasztott Streetfighter külseje alatt egy (állítólag 132 lóerőre) visszafojtott 848-as erőforrás lapul, amely a kisebb karbantartás-igényű Testastretta 11° hengerfejjel készül.
A Ducati fanatikus hívei ismét csóválhatják fejüket, az új masina is olajfürdős tengelykapcsolóval kerül a piacra. A teljesítmény csökkentése mellett a teleszkópok is szerényebbek, a 43 milliméteres belsőcső-átmérőjű fordított Showák helyett a kisebb utcai harcosra a Monster 1100-on alkalmazott Marzocchi gyártmányai kerülnek. A drága monoblokk Brembók helyett szintén a Monster olcsóbb radiális fékeit használja a vas. A költségcsökkentést figyelembe véve meglepő, hogy a gép kipörgésgátlóval kerül az utakra (arról nincs információ, hogy ez szériatartozék, vagy extra lesz). A biztonság jegyében egy utcai motortól lassan elvárható ABS-ről sem a közlemény, sem a képek nem árulkodnak. Az új Streetfighter 848 első példányai még novemberben a vásárlókhoz kerülnek, a színválaszték a tradicionális vörös mellett kiterjed a képeken is látható sárga színre, illetve az agresszív modellhez illő matt feketére.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ha van benne kipörgésgátló/menetvezérlő elektronika, akkor kell ott lenni ABS-nek is. Előbbi az utóbbira épül.
Naja, kellene valahogy mérni a kerekek fordulatát. Szerintem ez extra csomag lesz, a képeken nincs ABS gyűrű a kerekeken.
“Ha van benne kipörgésgátló/menetvezérlő elektronika, akkor kell ott lenni ABS-nek is”
Vagy nem.Lásd Aprilia RSV4.
…és ezzel véget is ért a lista. Egyébként meg csak politikai okból nem tettek ABS-t az RSV4 APRC-be, az összes többi Apriliában, ami megkapta az elektronikai csomagot, van ABS. Meg persze (ahogy írtam is) az ABS gyűrű kell hozzá, az RSV4-en is ott van. 🙂