Teljesen felesleges azon vitázni, hogy van-e értelme ennek a kategóriának, vagy hogy mire jó. Ezek a motorok olyanok, mint a Mount Everest, „ott vannak”. A 90-es évek elején a Kawasaki ZZR1100 sokak számára maga volt a csúcsmotor: gyönyörű megjelenés, óriási teljesítmény. A zöldek azonban nem jeleskedtek a masina korszerűsítésében. Volt ugyan egy 1200-as változat, azonban kétségtelen, hogy a megamotorok koronázatlan királya a Suzuki Hayabusa lett hosszú időn keresztül. Az 1999 óta tartó egyeduralom azonban 2006-ban véget ért, színre lépett a Kawasaki ZZR1400. Sokak szerint a trónért folytatott küzdelem nem dőlt el még a Hayabusa 2008-as modellfrissítése után sem. A hypersportok küzdelme azonban jövőre újabb forduló elé néz.
Még a nyáron érkeztek a hírek, miszerint a Kawasaki megújítja a csúcsmodelljét, bár akkor részletek nem álltak rendelkezésre. A világot átszelő internetnek hála azonban ma már okosabbak vagyunk. Október 10-én mutatják be a zöldek a legerősebb Ninját, a kiadott figyelemfelkeltő videók mellett pedig a japán Young Machine magazin jóvoltából néhány részletre már most fény derült. A jelenlegi 1352 köbcentiméteres hengerűrtartalom 1429-re növekszik, a kétszáz lóerős teljesítmény pedig borítékolható. A biztonságot szolgálja a beépített ABS, a kipörgés-gátló, az elektronikai csomagot pedig a kiválasztható alternatív gyújtástérképek teszik teljessé. Szót érdemel az is, hogy a Kawasaki felhagyott a csúcsragadozó márkán belül is egyedi formatervének további alkalmazásával, az új gép a ZX-10 megjelenését örökölte, bár hasi tájékon kicsit „felszedett” magára. A hivatalos bemutatóig már csak egy hónap van hátra, így a konkrét műszaki jellemzőkkel hamarosan megismerkedhetünk. Remélem, a Kawasaki hazai üzleti átalakulásával hamarosan testközelből is megismerhetem a motort…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Tök jó, hogy városi agyatlan száguldással (is) reklámozzák.
Legalább a hírdetésekben nem kéne..
Hát igen, “realitás” és “reklám”, egymás után vannak a szótárban!
Most olvasom, hogy elképzelhető, hogy aképek nem “igaziak”. Frankó. :-/
Maradnak a videók, meg a dátum…