A Ducati modernkori imidzsét alapvetően meghatározta, meghatározza a versenysport, ezen belül is a superbike világbajnokság. A bolognaiak motorjai és versenyzői hosszú ideig domináltak a sorozatban – ugyan nem nyertek meg minden versenyt, illetve bajnoki címet, eredményességük azonban figyelemre méltó. Az egyre erősödő mezőnyben a Ducati azonban mind inkább veszített előnyéből, a sornégyes ezresek előretörésével a kéthengeresek hengerűrtartalmának limitjét először 1100, majd 1200 köbcentiméterre emeltették. A tavalyi szezonban az Aprilia dominált a „katalógusból rendelhető” fogaskerekes szelepvezérléssel, a Ducati teljesítményhátránya már a szezon elején megmutatkozott. A cég a nyár végén stratégiai döntést hozott: bejelentették a gyári csapat kivonulását a bajnokságból. A hírt megelőzte jó néhány találgatás, pletyka, s a döntés után is számos okot nevezett meg a szaksajtó. A teóriák megemlítették a pár éve tartó sikertelenséget, Rossi átigazolását, a fejlesztések anyagi vonzatait és a Ducati kétséges financiális helyzetét, valamint a 1199 Superquadrata (avagy Xtreme) néven emlegetett 2012-es modellre összpontosított fejlesztést. A rossz nyelvek szerint az i-re a pontot a szervezők azon döntése tette fel, amelyben elutasították a bolognaiak nagyobb szívótorkokra vonatkozó technikai kérését – az olaszok legutóbb ezzel remélték kompenzálni a kéthengeresek kisebb literteljesítményét.
Akárhogy is, a Ducati döntése az idei szezon tükrében jóval inkább politikainak nevezhető. Ugyan gyári csapat nincs, de az annak helyén támadt űrt az Althea Racing sikerrel betölti. A teljes gyári támogatást élvező gárda élmenője, Carlos Checa a nyári szünet előtt az első silverstone-i futamon megszerezte a Ducati 300. futamgyőzelmét, az aznapi második versenyen elért győzelmével pedig 10-re emelte idei diadalai számát, s ezzel toronymagasan vezeti a bajnokságot. A jubileumi győzelem egyik érdekessége, hogy a spanyol versenyző egy hasonló eredményt már elért, 2008-ban ő könyvelhette el a Honda 100. superbike elsőségét. A hétvégén újraindul a bajnokság, a Ducati most hivatalosan is megünnepelte a diadalt a Bologna melletti gyárban. Az olaszok első futamgyőzelmét Marco Lucchinelli szerezte meg 1988-ban a Downington Parkban, a versenysorozat legelső versenyén. Azóta 25 másik versenyző írta be magát az olaszok toplistájára, köztük a leghíresebbek Carl Fogarty, Doug Polen, Raymond Roche, Troy Corser, Giancarlo Falappa, Neil Hodgson, Pierfrancesco Chili, Ben Bostrom, James Toseland, Noriyuki Haga, Troy Bayliss, no meg persze Carlos Checa. Az elmúlt 23 szezonban a ducatis superbike versenyzők 155 edzéselsőséget, 753 dobogós helyezést, 13 egyéni- és 16 gyártói bajnoki címet szereztek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »