A motorok világában a sportban használt csúcstechnika egy idő után visszaköszön a közúti motorokban. Persze van, amikor egy-egy masina családfája szövevényesebb, mint egy belterjes hegyi falu rokonsági viszonyai – így van, vagy legalábbis volt a Suzuki GS, GSX illetve GSF családjaival. A rokonság legnagyobb tagja az 1998-ban bemutatott GSX1200 Inazuma, azaz Villám volt (Japánban volt egy belpiacos 400-as modell is). Ugyanekkor a GSX-R 1100-ból származó erőforrás megegyezett nagyobbik Banditban használttal, azonban a 2002 és 2006 között gyártott utód már 1400-as volt. A 2007-től érvénybe lépő motorokra vonatkozó Euro 3-as kibocsájtási normák és a Suzuki fejlesztési iránya (B-King) megpecsételték a retro szörnyeteg sorsát, a hamamatsuiak kivonták a kínálatból.
A hírek szerint ez a gép, vagy legalábbis modernkori utóda visszatérhet az aktív modellek közé, legalábbis erre utal a Suzuki lépése. Az angol szaksajtóban felröppent a hír, miszerint Japánban újra bejegyezték a márkanevet, s ennek kapcsán persze beindult a spekuláció. Tény, hogy a csupasz motorok Európában voltak a legnépszerűbbek, azonban az Inazuma jóval inkább egy klasszikus megjelenésű, ha úgy tetszik, modern retro motor volt. Nyilván a masina legfőbb vonzereje nem a legmodernebb technika alkalmazása, jóval inkább a nagy hengerűrtartalomnak és hosszú löketnek köszönhető tengernyi nyomaték, no meg persze pontosan a régi időket idéző megjelenés. Persze kérdés, hogy van-e helye egy ilyen motornak a piacon, hiszen a Bandit modellcsalád számos változata így is kielégíti a jó ár/érték arányú, klasszikus formához vonzódó motorosok igényét…Vagy mégsem?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nem vagyok egy Suzuki rajongó. A Bandit sem tetszik, mert valahogy furcsának találom, ahogy azzal a csővázzal megkurtítják a tank formáját. De ez az Inazuma formailag bejön. Nagyon bejön. És igenis kellenek az ilyen motorok az utakra. Ezeken látszik, hogy motorkerékpárok. Legalábbis nekem az ilyen motorok tetszenek.
Szerintem ilyen már van. Úgy hívják GSF 1250. (körlámpás Bandit)
Most akkor ez milyen lesz? Kíváncsian várom.
Azért volt némi különbség a GSF1200 és a GSX1400 között. Bár az egynégyen sem volt tökéletes, de messze jobb volt a futómű, meg a fék is. Nomeg a kétcsöves messze az egyik legszebb motor (volt), bár ez szubjektív.
A gsx1.4 és a bandit első fékje tökugyanaz a 6 dugós tokico, ugyanaz a betét is megy bele, ugyanaz a főfékhengere is, sőt még a fékkarjuk is megegyezik. Futóművileg a GSX valóban állítható minden irányban, viszont szégyenletesen gyenge rugót tettek bele. Meg a nyomatékrugalmassága is rosszabb egy kicsit a banditnál, mert olyan hosszú a 6. De gyönyörű gép, kétség nem fér hozzá.
“A gsx1.4 és a bandit első fékje tökugyanaz a 6 dugós tokico”
Ez igaz.A Banditon(GSF1200) az van mint a GSX 1400-en(+van kb.20kg súlyelőnye is a Banditnak).
Az Inazumán(GSX 1200) viszont 4dugós brembo van.
Sajna fékügyben nem hogy javulna a helyzet ( tendencia), inkább romlik (lsd. új motorok GSR 750, CBR 600F 2011)
Persze nem a dugók számától lesz jó egy fék (ha jól tudom, a régi Hayabusán is hatdugós volt, de nem nagyon dícsérték).
Meglássuk…
Igen a későbbi Banditokon már valóban 6 dugós volt, de ha jól tudom, az sem ugyanaz a fék volt mint az egynégyé. A GSX1400-é meg a Busáé egyezett.