Nem akarok belemenni a kémfotó vagy szivárogtatás témába – egy ilyen vitához túl kevés információ áll rendelkezésünkre. Ami tény, hogy az MCN-en péntek délután jelent meg az alábbi fotó, amely múlt héten készült a BMW müncheni fejlesztőközpontjánál. Az álcázott GS-t bemutató viszonylag rossz minőségű kép egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a bajorok a fokozatosság elvét követve a következő modellfrissítéskor nagyot fognak durrantani, a 2010-es modellévben bevezetett DOHC vezérlés után „végre” itt a vízhűtéses blokk. A fotó alapján legalábbis biztosnak tűnik, hogy a masina folyadékhűtéssel fog rendelkezni. Ugyan a bajor kéthengeres boxer jelenleg is egy komplex levegő-olaj hűtéssel rendelkezik, azonban a jobban melegedő kipufogó oldali szelepeket, az égésgázok elvezetését eddig a mérnökök kénytelenek voltak a hengerfej elülső oldalán elhelyezni a jobb hűtés érdekében (a beömlő oldalt a levegő-üzemanyag keverék hűti valamelyest). A fotó tanúsága szerint a leömlők az új motoron már a hengerfejek alján találhatók, míg a szívótorkok azok tetején.
A kevésbé tekervényes légút és a kisebb károsanyag-kibocsátást lehetővé tevő folyadékhűtés egyúttal implikálja a teljesítmény növelését – az azonban egyelőre nem fog megtörténni. A BMW berkeiből származó információk szerint a fejlesztést alapvetően az emissziós normáknak való megfelelés motiválta, s a mérnökök jelenleg nem tervezik a lóerők számának fokozását. A klasszikus GS vonalakat megőrző formaterv alatt egy radikálisan áttervezett masina lapul. Azt egyelőre nem tudhatjuk, hogy az esztétikailag legvitathatóbb csőr a végleges alakú-e, de azt feltételezik, hogy az rejti a hűtőrendszer radiátorát. Enduróknál a felhasználásból eredő követelmény a hűtő magas elhelyezése, még mindig ez a kormánynyak előtti pozíció a legbiztonságosabb hely ennek a sérülékeny alkatrésznek. A hűtés többi elemét a mérnökök jól elrejtették, sem a csövek, sem a vízpumpa nem látszik, így az nyilván a blokk tetején kapott helyet. Szintén szót érdemel az a tény, hogy a tesztpéldányt radiális első féknyergekkel szerelték – nyilván nem zörög a haraszt…
Jelen pillanatban a masinával kapcsolatban a legfontosabb (felhasználói) kérdések a további információk megjelenésének, illetve a motor piacra dobásának időpontjaira vonatkoz(hat)nak. Reméljük, már az idei EICMA-n bemutatják a masinát, bár az is elképzelhető, hogy a BMW kivár 2012-ig, s a kölni Intermot lesz a debütálás helye.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Remélem a blokk kinézete sem végleges, mert ha már vizes akkor álbordák jól jönnének rá….mert így szerintem nagyon ronda.
“a tesztpéldányt radiális első féknyergekkel szerelték”
Ő….minek?
Követni kell a divatot…bár nemtom a célközönség mennyire igényelte ezt.
Az emisszió mondjon le!
Plusz 15 kg menetkész tömeg…
Akkor már csak 45 kilóval lesz könnyebb az új Crosstourernél? 🙂