Az olasz mágnás halálával kétségtelenül szegényebb lett a motorosok nagy családja. Castiglioni rajongása a motorozás iránt talán nem volt egyedi, de szenvedélyéhez elhivatottság, tettrekészség, no meg persze rengeteg pénz is társult. Munkájával, az irányítása alatt született motorokkal örökre beírta nevét a motorozás történetébe az olasz üzletember. Az eredetileg fémipari termékekkel foglalkozó Cagiváből ő csinált motorgyárat 1978-ban, majd irányítása alá vonta a Ducatit, az MV Agustát, és a svéd Huqvarnát is. Vezetése alatt ikonikus, a ’80-as, ’90-es éveket meghatározó masinák születettek: a Cagiva Elefant, Mito és Raptor típusai, a Ducati 916 és a Monster család, no meg persze az MV Agusta F4 és a Brutale modellek. Ambíciója azonban nem merült ki a gyönyörű motorok megalkotásában: mint sokaknak, neki is a versenyzés jelentette a motorozás csimborasszóját. Vezetése alatt az olasz gyárakból Párizs-Dakar Rally, motorcross és supermoto, GP500 győztes gépek kerültek ki, no meg persze a Ducati ’90-es években dominált a superbike világbajnokságban.
Claudio Castiglioni bonyolította le az utóbbi évek legjobb motoros üzletét, a veszteséges Agustát a Harley-Davidson helyrerázta, s gyakorlatilag az amerikaiak fizettek az olasz üzletembernek, hogy újból átvegye a cég tulajdonjogát. Bár az utolsó napig az MV Agusta elnöke maradt, korai halála miatt nem élhette meg a legújabb modellek, az F3 és a Brutale 675 piacra dobását, s nem láthatja meg az Elefant felélesztését sem, amelyet az elmúlt hónapokban a szaksajtó számos alkalommal tárgyalt. A stafétát fia, Giovanni veszi át, aki az elmúlt egy évben már ellátta a napi irányítás feladatát a cégnél.
Az olasz ikon gyászszertartása a varesei Brunella templomban lesz péntek délután 2 órakor. Nyugodjék békében!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szegényebbek lett a világ egy zsenivel.