El lehet vitatkozni, hogy tudatos szivárogtatással, vagy szimplán csak információ-biztonsági hanyagsággal van dolgunk. A sztori szerint az Egyesült Államokban a múlt hét végén tartott márkaképviseleti előadáson a KTM egyik értékesítője megörökítette a következő évekre tervezett modellek listáját. Eme kép szerint jövőre egy-egy új tervezésű kétütemű és négyütemű EXC modell kiadását tervezik a mattighofeniek – különösebb jellemzők nem derültek ki, de a vállalatnál elegendő tapasztalat, erőforrás áll rendelkezésre új masinák rövid időn belüli megtervezéséhez, piacra dobásához. A 690-es Enduro modell is kap egy ráncfelvarrást a 2012-es modellévre, a valódi újdonságokra azonban még egy évet kell várni.
Úgy tűnik, 2013-ban végre piaca kerül a Freeride, a cég elektromos terepmotorja, amivel a fanatikus természetvédők esetleges támadásait háríthatja el a gyártó, és egyúttal egy divatos szegmensben kínálhat vonzó alternatívát. Az elektromos változat mellett egy 350-es belsőégésű motorral szerelt altípus is a listán szerepel. A Freeride tervezésekor szempont volt a hagyományos kialakítás megtartása, ami lehetővé teszi belsőégésű erőforrás beépítését is. Nyilván ez a motor ugyanaz, amit a Duke 350-ben, majd egy évvel később a gyorsasági Moto3 350-ben és egy enduró változatban is bevetnek az osztrákok. Ugyan korábban egy 200 köbcentiméteres indiai változatról szóltak a pletykák, majd később a hivatalos információk egy 250-300 köbcentiméteres erőforrást említettek, a fenti kép szerint azonban egy kellemes kompromisszumot jelentő, harmadliteres motort várhatunk (ami egyébként a hosszú ideje érvényes magyar szabályozás szerint még pont a kedvező díjszabású kategóriába esik). Lehet, hogy 70 lóerő mindenre elég, azonban a teljesítményorgia függőséget okoz: a legnagyobb KTM-ek is megújulnak. Előbb az utcai huligán Super Duke kap egy nagyobb, 1290-es blokkot, majd egy évvel később ezt az erőforrást a 2013-ra 1090-esre hizlalt Adventure is megkapja.
Mivel a hírek alapvetően az amerikai piacról érkeztek, és egyelőre nem tekinthetők hivatalos információnak sem, a tényleges megjelenések menetrendje eltérhet a fentiektől. A cég háza táján egyébként is várható még változás – ugyan a főrészvényes DGF Cross Industries korábbi nyilatkozata szerint nem mondanak le az irányítást biztosító 51%-os részesedésről, de az elmúlt hetekben a Bajaj tulajdoni hányadának további lehetséges emelkedését elemezte a szaksajtó néhány prominens képviselője.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »