A Ducati hálás témája a motoros szaksajtónak. Az olasz technika legendás megbízhatatlansága számos visszahívásról szóló hírben ölt testet, és sokan csak összekacsintanak annak kapcsán. A tény azonban az, hogy egy Ducati mégis csak egy Ducati: gyönyörű, csábító mediterrán vonalak, irigylésre méltó exkluzivitás, esztétika és álmok megtestesítője. Az elmúlt években a Ducati számos új modellt adott ki, a bolognai motorok egyre több hollywoodi szuperprodukciókban láthatók, és a márka logója rengeteg luxusterméken tűnt fel. Az olaszok modernkori legnagyobb húzása Rossi szerződtetése volt, sajnos egyelőre ez a koprodukció nem igazán sikeres, hiszen a kilencszeres bajnok a napokban viccesen úgy kommentálta a helyzetet, hogy majd akkor nyer, ha fagy. A fejlesztések és üzlet azonban nem áll le, a szakági pletykák szerint több új modellt láthatunk az ősszel.
A 2000-es évek első évtizedének második felében a Ducati egyre nehezebb helyzetbe került. 2007-ben ugyan GP világbajnokok lettek Stonerrel, azonban tradicionális territóriumukban, a superbike világbajnokságban egyre inkább gyengült pozíciójuk. Az ezres négyhengeresek mind nagyobb ereje, illetve a V2-es konstrukció alacsony literteljesítménye kapcsán előadott panaszsorozatuknak hála előbb 1100, majd 1200 köbcentiméterre növekedett a V2-esek hengerűrtartalom-korlátja. A 2009-ben ugyan Haga az utolsó versenyhétvégéig harcban állt Spies-szel a bajnoki címért, azonban tavaly a Ducati előnye már végképp elkopott. Mivel a technikai bizottság nem engedélyezte az olaszok kompenzációs kérését (a szívótorkok átmérőjének növelését), az olaszok hivatalosan kiszálltak a bajnokságból a 2012-es „Rossi iránymutatásával fejlesztett” ultrarövid löketű motorral történő visszatérés ígéretével. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy Checa idei sikereit látva az akkor hihetetlen döntés visszatekintve kifejezetten hibásnak nevezhető.) A beígért Superquadrata, avagy 1199 kémfotói az elmúlt hetekben jelentek meg. Az új tervezésű erőforrással szerelt, „gerinctelen” masina tesztjei a hírek szerint az olaszok legnagyobb megelégedése mellett zajlanak – a tényleges eredményt majd jövőre láthatjuk a világbajnokságban.
A legújabb pletykák szerint azonban nem csak a sportmotor lesz a Ducati egyetlen újdonsága idén ősszel. A tavalyi modellévre bevezetett Multistrada 1200 és az idei Diavel egymásra licitálnak piaci sikerességben, állítólag ehhez a klubhoz csatlakozik a 2012-es Streetfighter modell is. A hírek szerint a bemutatáskor legszebbnek ítélt motor esztétikája változatlan marad, viszont megkapja a fenti típusokban is használt Testastretta 11° erőforrást. A legutolsó sportmotorból származó 1200-as blokk egy lebutított változatának alkalmazása helyett az olaszok valószínűleg a könnyebb üzemeltethetőséggel próbálják csalogatni a vevőket: ez az aggregát már egy újhullámos Ducati termék, és elődeinek közismert szelepállítási mizériája nem jellemző rá.
A pletykák itt nem fejeződtek be: a modell kistestvért is kap, ugyanabba a vázba állítólag egy a 848 Evóból származó erőforrást is beépítenek a bolognaiak, ezzel egy középkategóriás élménymotort teremtve meg.
Nyilván az őszi kiállításokig még számos többé-kevésbé megbízható pletykát hallhatunk, azonban a motoros világban kevés olyan új masináról kap szárnyra pletyka, aminek nincs valamilyen valóságalapja.
Cimkék:
A francia motoros csendőrök végre példamutató, munkájukhoz illő ruházatot öltöttek hagyományos lovassági ruhájuk helyett.
Elolvasom »Megérkezett az Erik Buell sportmotorjáról szóló videósorozat második darabja. Az már most biztosnak látszik, hogy az összes részt meg kell nézni, hogy érdemleges információkat is megtudjunk.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »