A Ducati hálás témája a motoros szaksajtónak. Az olasz technika legendás megbízhatatlansága számos visszahívásról szóló hírben ölt testet, és sokan csak összekacsintanak annak kapcsán. A tény azonban az, hogy egy Ducati mégis csak egy Ducati: gyönyörű, csábító mediterrán vonalak, irigylésre méltó exkluzivitás, esztétika és álmok megtestesítője. Az elmúlt években a Ducati számos új modellt adott ki, a bolognai motorok egyre több hollywoodi szuperprodukciókban láthatók, és a márka logója rengeteg luxusterméken tűnt fel. Az olaszok modernkori legnagyobb húzása Rossi szerződtetése volt, sajnos egyelőre ez a koprodukció nem igazán sikeres, hiszen a kilencszeres bajnok a napokban viccesen úgy kommentálta a helyzetet, hogy majd akkor nyer, ha fagy. A fejlesztések és üzlet azonban nem áll le, a szakági pletykák szerint több új modellt láthatunk az ősszel.
A 2000-es évek első évtizedének második felében a Ducati egyre nehezebb helyzetbe került. 2007-ben ugyan GP világbajnokok lettek Stonerrel, azonban tradicionális territóriumukban, a superbike világbajnokságban egyre inkább gyengült pozíciójuk. Az ezres négyhengeresek mind nagyobb ereje, illetve a V2-es konstrukció alacsony literteljesítménye kapcsán előadott panaszsorozatuknak hála előbb 1100, majd 1200 köbcentiméterre növekedett a V2-esek hengerűrtartalom-korlátja. A 2009-ben ugyan Haga az utolsó versenyhétvégéig harcban állt Spies-szel a bajnoki címért, azonban tavaly a Ducati előnye már végképp elkopott. Mivel a technikai bizottság nem engedélyezte az olaszok kompenzációs kérését (a szívótorkok átmérőjének növelését), az olaszok hivatalosan kiszálltak a bajnokságból a 2012-es „Rossi iránymutatásával fejlesztett” ultrarövid löketű motorral történő visszatérés ígéretével. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy Checa idei sikereit látva az akkor hihetetlen döntés visszatekintve kifejezetten hibásnak nevezhető.) A beígért Superquadrata, avagy 1199 kémfotói az elmúlt hetekben jelentek meg. Az új tervezésű erőforrással szerelt, „gerinctelen” masina tesztjei a hírek szerint az olaszok legnagyobb megelégedése mellett zajlanak – a tényleges eredményt majd jövőre láthatjuk a világbajnokságban.
A legújabb pletykák szerint azonban nem csak a sportmotor lesz a Ducati egyetlen újdonsága idén ősszel. A tavalyi modellévre bevezetett Multistrada 1200 és az idei Diavel egymásra licitálnak piaci sikerességben, állítólag ehhez a klubhoz csatlakozik a 2012-es Streetfighter modell is. A hírek szerint a bemutatáskor legszebbnek ítélt motor esztétikája változatlan marad, viszont megkapja a fenti típusokban is használt Testastretta 11° erőforrást. A legutolsó sportmotorból származó 1200-as blokk egy lebutított változatának alkalmazása helyett az olaszok valószínűleg a könnyebb üzemeltethetőséggel próbálják csalogatni a vevőket: ez az aggregát már egy újhullámos Ducati termék, és elődeinek közismert szelepállítási mizériája nem jellemző rá.
A pletykák itt nem fejeződtek be: a modell kistestvért is kap, ugyanabba a vázba állítólag egy a 848 Evóból származó erőforrást is beépítenek a bolognaiak, ezzel egy középkategóriás élménymotort teremtve meg.
Nyilván az őszi kiállításokig még számos többé-kevésbé megbízható pletykát hallhatunk, azonban a motoros világban kevés olyan új masináról kap szárnyra pletyka, aminek nincs valamilyen valóságalapja.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »