Ha racionálisan nézzük Erik Buell legújabb masináját, az EBR 1190RS-t, akkor az nem igazán egy praktikus vétel. Méregdrága, akárcsak olasz vetélytársai, és ritkább, mint a legtöbb kis sorozatban gyártott motor. Használhatósága erősen korlátozott, hiszen egy kőkemény sportgépről beszélünk. Mindezek ellenére a motornak van valami megmagyarázhatatlan bája, s Buell történetének egy romantikus felhangja. Ugyan az „amerikai álom” mára csak egy üres szófordulat, azonban a különc mérnök küzdeni tudása, akaratereje, önmegvalósítása figyelemre méltó. A vállalkozás egyelőre anyagilag nem áll a legbiztosabb lábakon, a meglévő tudás és tapasztalat ellenére csak egy új cégről beszélünk, amely eltökélten őrzi függetlenségét. Ilyen helyzetben nélkülözhetetlen a megfelelő marketing, s erre a XXI. századi web2-es alkalmazások jó lehetőséget biztosítanak. Az EBR 1190RS gyártásáról egy mini filmsorozat elkészítését tervezik az amerikaiak, az első részt a napokban tették közzé a Youtube-on. A filmben az a Geoff May motorversenyző beszél a gépről, aki most az AMA superbike bajnokságában indul vele. A film végén persze feltűnik maga az alkotó is, aki simán csak „motorokat épít”. Reméljük hamarosan láthatjuk a következő epizódot.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ez az EBR logo kísértetiesen hasonlít a CBR-re. Amúgy jó a bringa.
A sorozat címe Buell nemzet.