A német autóklub, az ADAC rendkívül alapos tesztnek vetette alá az új típusú, zárt és nyitott fejvédőként is használható (zárt és nyitott homologizációval is rendelkező: P/J) motoros bukósisakok, az úgynevezett crossoverek tíz képviselőjét. Az ADAC az aktív és passzív biztonság, az aerodinamikai tulajdonságok, a zajszint, a kényelem és a használhatóság szempontjából vizsgálta a fejvédőket. A teszten a Nolan Group két modellje, az X-Lite X-402 GT és a Nolan N43 Air mellett az Airoh J-105, a Caberg Hyperx, a Givi HPS X.01, a HJC IS-Multi, a Probiker KX4, a Roof Boxer V8, a Scorpion EXO-900 és a Shark EvoLine 2 szerepelt. Az ADAC tesztelői töréstesztekkel, szélcsatornás vizsgálatokkal, műszeres mérésekkel és természetesen használat során vizsgálták a sisakokat.A kompozithéjas X-lite X-402 GT magabiztosan nyerte az ADAC tesztjét, mindegyik értékelési szempontra „jó” vagy „nagyon jó” minősítést kapott, az összesítésben pedig „jó” eredménnyel zárta a megmérettetést. Az X-402 GT a biztonság és a plexi tulajdonságai (kilátás, páramentesség, karcállóság) tekintetében egyértelműen megelőzte vetélytársait, de átlagon felüli teljesítményt nyújtott az aerodinamikai jellemzők, a zajszint és a használhatóság értékelésében is. Az ADAC szerint a tesztben szereplő sisakok közül az X-402 GT rendelkezik a legjobb ütéselnyelő-képességgel, kivehető állvédője stabil, Pinlock-rendszerű NFRS páramentesítővel felszerelt plexije pedig kiváló kilátást biztosít. A tesztelők azt is kiemelték, hogy az X-402 GT felépítéséhez mérten viszonylag csendes és jól véd az eső ellen, továbbá könnyen le- és felszerelhető az állvédője, illetve egyszerűen cserélhető a plexije. Az ADAC szerint az X-lite crossover modelljének nincs semmilyen komolyabb gyengesége, negatívumként csupán azt említették meg, hogy napszemüveggel csak korlátozottan használható, kicsit nehézkes a fel- és levétele, valamint nem elég hatékony a szellőzése.
Az ADAC sisaktesztjének második helyén a Shark EvoLine 2 végzett, a harmadik pozíciót a Scorpion EXO-900 szerezte meg. A Nolan N43 Air az ADAC összehasonlításának ötödik helyen végzett.
A magam részéről (bár töréstesztnek szerencsére nem vetettem alá egyelőre ezt a sisakot sem) teljesen egyetértek az ADAC tesztelőinek ítéletével. Eddig csupa kellemes meglepetést hozott az X-Lite X402GT tartóstesztje során megtett minden kilométer. Megvárom a legmelegebb hónapok tapasztalatait, majd egy újabb tesztben igyekszem mielőbb beszámolni személyes benyomásaimról.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Mackó!
1. Ha van linked a teszthez, légyszíves oszd meg velünk.
2. Nálam nem nyílik galéria, csak összesen két kép van. 🙁
Galleryt javítottam.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/motorrad-roller/motorradhelme_2011/default.aspx?ComponentId=73468&SourcePageId=31831
Köszi, köszi.