Hosszú ideje lehet olvasni a szaksajtóban a BMW visszatéréséről a robogók szegmensébe. A sikeresnek kevésbé nevezhető 125-ös, keménytetős C1 után a bajorok a motorozás ezen területével nem foglalkoztak. Az utóbbi években azonban a robogók, különösen a maxirobogók terén a piac jelentősen kiszélesedett, a kereslet az ilyen masinák iránt megnőtt.
A tavalyi EICMA-n bemutatott Concept C állítólagos tesztelésének ez a kép az első kézzel fogható bizonyítéka. Nyilván egy ilyen rossz minőségű felvétel alapján sok következtetést nem lehet levonni. Mindenesetre ami látszik, hogy a masina az ebben a szegmensben ma szokásos méretű kerekeken gurul, a koncepció-motorhoz hasonlóan teleszkópos kialakítású első futóművel rendelkezik. Ugyan hivatalos technikai részletek még mindig nem állnak rendelkezésre, de jól értesült források tudni vélik, hogy ugyanarra a szerkezetre két változat fog épülni: az alapváltozatot egy 48, a sportváltozatot pedig egy 61 lóerős, 650 köbcentiméteres, sorkettes erőforrás hajtja majd meg. Ha a BMW követi a K1600-zal abszolvált időzítést, akkor az új gépek bemutatója az idei EICMA-ra várható, a forgalmazás pedig jövőre indulhat. Addig biztosan hallani fogunk még a bajorok ingázójáról.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Több értelme lenne az Aprilia Mana-hoz koncepciójában hasonló BMW-nek(szerintem az 1600-hoz is kifejezetten illene az automata váltó).