Először még évekkel ezelőtt bukkant fel a pletyka, ha jól emlékszem a spanyolok írtak az új VFR előtti találgatások alkalmával az ezer köbcentiméteres lökettérfogatú, sport és sporttúra változatú aranyszárnyas V4-esekről. Nem sokkal később a francia sajtóban is megjelentek hasonló hírek, ám két évvel később végül egy 1200 köbcentiméteres sporttúra motorral rukkolt elő a Honda: a VFR1200F-fel és a duplakuplungos FD változatával. Emellett egy második, jóval inkább túraorientált modell lehetőségét is fejtegette a szaksajtó, azonban a “nagy H” más irányba indult el a tavaly bemutatott V4-esekkel. Ez persze nem zárja ki egy literes V4-es sportmotor bevezetésének lehetőségét.
Előbb az angol MCN, majd nem sokkal utána az amerikai Motorcyclist is a Honda egykori V4-es sportmotorjának, az RVF750R-nek a lehetséges reinkarnációjáról, az RVF1000R-ről írt. A találgatás szerint az új aranyszárnyas sportgép a sornégyes CBR mellett létezne, azt nem váltaná fel, hanem jóval inkább egy prémium modellként volna jelen a gyártó palettáján. A magyar viszonyokhoz szokott motorosnak talán ez furcsán hangozhat, azonban lássuk be, a közelmúltban a világot sújtó hitelválság a luxustermékekre nem is volt olyan nagy hatással. Egy viszonylag kis példányszámban gyártott csúcskategóriás különlegességért pedig sokan hajlandók mélyen a zsebükbe nyúlni. A magasabb árszint pedig nagyobb teret enged magának a gyártónak is, abba még olyan különlegességet is beépíthet, mint az IGS váltó. Így a motoGP-ből származó technika nem csupán egy üres, marketinges szófordulat lehetne. Ne felejtsük el, hogy a technikai különlegességet jelentő, korát messze megelőző, a maga idejében is különösen drága NR750 szinte mind a 300 példánya rövid időn belül gazdára talált – egy ettől moderáltabb árszinttel akár a superbike homologációnak megfelelő évi ezer darab motor is könnyűszerrel eladható lenne, így az exkluzivitás mellett a masina valódi sportsikerekkel is büszkélkedhetne. Persze marad a kérdés: valóban lesz-e új RVF, vagy ismét csak egy vad fantáziájú újságírói ujjgyakorlatról van szó? A világ motorgyártását meghatározó cégnek mindenesetre jót tenne egy igazán exkluzív masina. Ugyan az NSX-be majdnem belebuktak a japánok, a motorok világa azonban más, mint a sportautóké – remélem, valóban megéljük a legendás típus feltámasztását.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Az SV lámpás fotoboltos rettenetet inkább nem minősitem.
Az RVF750R-nek nem lenne rossz egy ütős utód,de könyörgöm FOGASKERÉK sivítással !!!
A fogaskerekes megoldás valószínűleg beleférne anyagilag, és a teljesítményre is jótékonyan hatna. Tavaly Biaggi motorja miatt sírt a konkurencia, az alternatív vezérléshajtás okosok szerint 4-6 lóerő pluszt adott a teljes fordulatszám tartományban.
TeeJay!
Honnan szerezted az avatar képedet???
Már egy jó ideje keresem ezt a kard-bukó kombót de nem találom sehol. tudnál segíteni?
Külön V4-es sportmotort gyártani superbike-homologizáció nélkül a sornégyes mellett… Háát, szerintem ez még a Hondának sem fér bele.
Talán ha ezzel indulnának az SBK-ban, a CBR1000-t meg megtartják kifutó modellnek, mint annak idején a 600F-et, de nem hiszem…
Bár ne legyen igazam.
Ehuneittene
Na ez megint olyan, mint amikor évekig titkolóztak az új VFR-t illetően. Jópár éven keresztül minden évben felröppent a hír hogy jön az “Ezres Viffer”, és szebbnél szebb fotóboltkreációk jelentek meg. Majd ha lesz kézzel fogható darab, akkor elhiszem. 🙂
Amúgy itt lenne az ideje Hondáéktól valami V motoros superbike-nak, hiszen a ’90-es években és a 2000-es évek elején azok voltak a domináns gépek. Aztán az SP2-vel szépen kihalt ez a szegmens, és csak a Fireblade maradt. Nem lenne rossz valami jóféle fogaskerekes V4-es, “Droner” gyújtási sorrenddel, mint ahogy a régi RC30/RC45-ösök is muzsikáltak! 🙂