A Pebble Beach Concours d’Elegance az egyik legimpozánsabb veterán-találkozó, amely a világ motorizáció iránt vonzódó krémjének egyik rangos eseménye. A show-hoz kapcsolódó egyik rendezvény a Pebble Beach Car Week, annak egyik eseménye pedig a Bonham’s aukciója. Az árverésen egy elvakult gyűjtő beírhatja magát a történelemkönyvekbe, ugyanis az egyik legritkább versenymotor, az AJS E-95 egy példányára is licitálni lehet. Ugyan az erőforrást már a korábbi E-90 egy-egy példányába is beszerelték a fejlesztés alatt, de összesen csak négy darab komplett E-95-ös modell készült, egy vagy két tartalék erőforrással.
A most kalapács alá kerülő gép az elmúlt 20 évben Coventryben, a Nemzeti Motorkerékpár Múzeumban pihent, az erőforrást nemrégiben újították fel. Az antik masina becsült ára 750’000 dollár (mintegy 142,5 millió forint jelenlegi árfolyamon), amelyet ha hajlandó lesz valaki kifizetni, a legdrágább veterán gép képzeletbeli címét is megszerezheti. Ugyan az utolsó, árverésen értékesített AJS-ért „csupán” 157’700 brit fontot (most körülbelül 258’500 dollár) fizettek, azonban a veteránok piacán az elmúlt 11 évben elszabadultak az árak. A ritka, V4-es jelzésű prototípusból fejlesztett masina a maga kis példányszámával egy magángyűjtemény irigyelt csillaga lehet, s becsült értékével messze túlszárnyalja a vele egy napon említhető vasak értékét is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szárazkuplung akkoriban?
Nagyon kemény:-))))
A vas sorkettes, nem V4-es, csak 45 fokban döntött a hengersor.
http://www.motorcycleclassics.com/motorcycle-reviews/1954-ajs-e95.aspx
Igaz, nem a konstrukció a V4, hanem az eredeti modell (1935-39) jelzése, amiből fejlesztették.