Jön a hibrid Goldwing?

Pletyka
2011. május 04., szerda - TeeJay

Szentségtörés vagy csak a trendnek megfelelő lépés a Hondától? Előkerültek egy hibrid hajtású Goldwing szabadalmi rajzai.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Xebulon -

Babetta volt az első hibrid motor – lábbal és benzinnel is ment.

Bár szerintem az első motorok is ilyenek voltak 100 évvel ezelőtt.

 


eko -

Hibrid=zsákutca 


alvaro -

Rohadt dolog lehet egy ekkora dögöt lábbal hajtani hegynek fölfele

(Egyébként nagyon jó eredményeket értek el hibrid hajtással autókban, főleg városban. Motoron neccesebb alkalmazni, pont a súly miatt. Meg érdekes kérdés a célközönség mibenléte is. Rajtam kívül hány ‘geddonista jár még motorral? És azok közül hány nem tekinti zsákutcának a hibrid hajtást? )


eko -

“(Egyébként nagyon jó eredményeket értek el hibrid hajtással autókban, főleg városban. Motoron neccesebb alkalmazni, pont a súly miatt.” 

 

Helyesen ez így hangzana:

Egyébként értek el eredményeket hibrid hajtással autókban, de csak városban. Motoron még értelmetlenebb alkalmazni, többek között a súly miatt. (…)

Egy range extender sokkal közelebb járna a helyes megoldáshoz.

De, hogy értsd miröl is beszélek:

 

Toyora Auris HSD

Hengerűrtartalom: 1798 cm3

Teljesítmény: 99 LE/4000

Forgatónyomaték: 142 Nm/4000

Villanymotor teljesítmény: 80 LE

Villanymotor nyomaték: 207 Nm

Hibrid rendszer összteljesítmény: 136 LE

Gyorsulás (0-100 km/óra): 11,4 mp

Végsebesség: 180 km/óra

Átlagfogyasztás: 3,8 liter/100 km

Tesztfogyasztás: 5,6 liter/100 km

 

Toyota Auris 1,4 D-4D

Hengerűrtartalom (cm3)1364

Max. teljesítmény lóerő90 lóerő 3800-as fordulaton

Max. nyomaték: Nm205 Nm 1800-2800-as fordulaton

Végsebesség (km/h)175

Gyorsulás (s): 0 – 100 km/h12

FOGYASZTÁS (l/100 km) 

Városi5,6

Országúti4,2

Vegyes4,7

Tesztfogyasztás5,19


Macko -

A fő baj a hybrid rendszerekkel az első Prius piacra dobásakor már felmerült. Amikor egy környezetvédelmi szakember megkérdezte, hogy “és öt év múlva hova teszitek majd a használhatatlanná vált mintegy 400 kg akkumulátort?” – persze ez az összes elektromos hajtásrendszerre igaz.

De igaz.

Amúgy az amerikaiak azért imádják így a hybrideket, mert elhitették velük, hogy a dízel annyira környezetszennyező, hogy nagyon-nagyon! Bezzeg a benzines az nem, kit érdekel ha 25 litert eszik… Na de ha még nem is eszik 25-öt, csak 20-at (ez a jellemző az ottani hybrid-járműparkra), akkor aztán ennél jobb nem is létezhet!


Athlonator -

Támogatom a véleményedet!Az a baj, hogy az emberek többségével elhitették, hogy jó és környezetbarát.

Ha abba belegondolok, hogy  egy benzinüzenű gép mondjuk közvetlenül hajtja a kerekeket, ez OK!

De ha abba gondolok bele, hogy mondjuk a benzinüzemű gép tölti a töltésvezérlőn keresztül az akkumlátort, majd inverteren és miegymás elektronikai eszközön  keresztül hajtja a villanymotort, a villanymotor meg a kereket. Hát érdekes…

A benzinmotornak van egy hatásfoka ami mindegy, hogy hybrid hajtásban van vagy nem. de a hybridnek az előbb leírtak alapján elég bonyolult rendszere van. Ezek a rendszerek sem dolgoznak 100%-hatásfokkal mint tudjuk. Az, hogy ennyire megkerült módon adja át a hajtást a kereknek, mégnagyobb hatásfok csökkenés következik be, a bonyolult hajtásrendszerről nem is beszélve. Viszont ami pozitívumot tudok mondani a hybridre, hogy mondjuk fékezéskor, lassuláskor a villanymotor generátorként üzemel, így az az energia nem veszlik el, mint a benzines kocsikban, hanem itt az akkuban tárolódik. Viszont a hydrideknek a tömege  megint negatív dolog. Így a fogyasztáson sem igen látszik meg, hogy hydridben vagyunk. Viszont gyártásakor is sok elektronikai hulladék keletkezik, mellesleg az rengeteg akkumlátor, ami előbb utóbb vesélyes hulladék lesz.

Hát összintén néha elgondolkodok rajta, hogy sokkal környezetbarátabb a diesel-es autó, és miért mért veszik az ilyen gépket.

 


Helmets on -

“Amúgy az amerikaiak azért imádják így a hybrideket, mert elhitették velük, hogy a dízel annyira környezetszennyező, hogy nagyon-nagyon!”

 

Kár, pedig egy jó kis Detroit Diesel….:)


Előző bejegyzés

A BMW fenevadjai egymás ellen

2011. május 03., kedd
Videó

Következő bejegyzés

Elektromotor 6 sebességes váltóval

2011. május 05., csütörtök
Fejlesztés

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt