A történet néhány hónapja kezdődött, amikor egy megrendelő betolta KTM supermotóját Roland Sands-hez. Az egykori versenyző motorépítő cégéből még európai szemnek is vonzó masinák kerülnek ki, ez az 530 EXC átalakítás is kétség kívül tetszetős darab lett, és ezért nem csupán a masina metál-mandarin fényezése a felelős. Egy átépítésről írva persze illik elmondani, hogy mi került a motorra. Lássuk a különlegességeket!
A masina felépítménye, a tank és az akkunak is helyet adó segédváz az RSD-ben kézzel készült darab, többnyire alumíniumból. A supermoto futóművet alaposan megkurtították. A motor ilyetén változata még tavaly ősszel elkészült, a tél során pedig sor került az aprólékos „finomhangolásra”. Az eredeti kerekek, kerékagyak és a Buchanan’s küllők porfestést kaptak, a küllőket narancsszínű galvanizált QTM rögzítőszemek tartják a helyükön. A kerekekre Dunlop Q2 utcai gumik kerültek. A titán kipufogóért az FMF, a fényezésért pedig az Airtrix a felelős. Az átalakítás március végén készült el, és a masina ebben a formájában megfelel a közúti közlekedés szabályainak, így fel is fogják azt rendszámozni.
Kritikusan azt is mondhatnánk, hogy csak egy újabb egyedi motor, egy trendi átalakítás született, azonban ez a motorkerépár kiválóan ötvöző a régi stílust a modern technikával és az esztétikus megjelenéssel. A fél literes egyhengeres nem egy izomgép, azonban ahogy Roland Sands is fogalmazott, az ultrakönnyő szerkezet elegendő teljesítménnyel rendelkezik ahhoz, hogy összeütközésbe kerüljön vele az ember a törvénnyel. Lájkolom – a motort is, meg a cicababát is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Sands csinálja szerintem a legdögösebb vasakat az amcsiknál.
Tök jó….bár azzal az üléssel nem vagyok kibékülve.
Nem túrázni való persze, de rövidtávon se lehet kellemes
Nem lenne stílusidegen ha kicsit kényelmesebbre szabják…
Kipuként meg a második videóban lévő nem az az izé..
😛