Furcsa fogaskerekek hajtják a motoros médiát. Manapság már nem elég a hírekről, pletykákról azonnal beszámolni, néha úgy tűnik a legújabb fejlesztésekről már akkor írni kell, amikor még az első prototípus el sem készült. A nem hivatalos kiszivárogtatások mellett persze számos módja van az információszerzésnek, még ha az ipari kémkedéstől és egyéb hasonló illegális tevékenységtől eltekintünk is. A hivatalos hatósági engedélyezések és a szabadalmi kérvények monitorozása a manapság leggyakoribb két módszer. Ebben a hírben is egy szabadalmi kérelemről számolhatunk be, amely a miniatürizálás hazájából származik. A Bosch japán fejlesztési részlege a jelek szerint egy új generációs blokkolásgátló rendszeren dolgozik. A kicsinyített kiegészítőt a kormányra, az első fék olajtartályával és munkahengerével egy egységbe integrálva képzelik el a mérnökök.
A leírás japán nyelvű, így sok minden nem derül ki belőle európai olvasó számára, de a kép tanulsága szerint az egység tartalmazza az elektronikát és az összes szükséges mechanikus alkatrészt. A rajzon szereplő berendezés a jelenlegi eszközökhöz képest egy apró remekmű, de azért felvet néhány kérdést. Bármilyen kicsi is a szerkezet, annak tömege mégis számottevő lehet, ha az a kormányra kiegyensúlyozatlanul kerül felszerelésre. A berendezés feltehetően csak az első kerékre hat: kérdés, hogy ezt elfogadják-e az EU típusengedélyezéssel foglalkozó hivatalnokai. Végül, de nem utolsósorban felmerül a blokkolásgátló ilyetén kialakításának sérülékenysége. Kérdés, hogy egy esetleges borulásnál illetve csúszásnál az mennyire érzékeny a szerkezetet érő behatásokra. Nyilván ezek olyan alapvető megfontolások, amelyek nem kerülték el a mérnökök figyelmét, és remélhetően hamarosan piacra kerülhetnek a „jóárasított” blokkolásgátlókkal szerelt motorok.
Cimkék:
Fricska a motoGP egész mezőnyének: Rossi és Hayden a 2012-es Ducatit tesztelte Jerezben. A ducatisok elégedettek.
Elolvasom »A szezon kezdetét mi sem jelzi jobban, mint a promóciós filmek kiadása. Íme a Yamaha Stryker legújabb reklámfilmjei.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“remélhetően hamarosan piacra kerülhetnek a „jóárasított” blokkolásgátlókkal szerelt motorok“
… remélhetőleg hamarosan piacra kerülnek a jóárasított, megbízható, utólagos blokkolásgátlók.