Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Ducati motoGP csapata április 7-én megkezdte a 2012-es évadra épített Ducati GP12 első pályatesztjét. Ugyan az év közbeni tesztelések szabályai szigorúak, azok a Ducati olvasatában nem vonatkoznak a jelenlegi helyzetre. Mivel a GP12 nem felel meg az idei gépekre vonatkozó előírásoknak, ezért Rossi és Hayden is teljes joggal motorozhatott a jövő évi versenygépen. Bár ez sokak nemtetszését kiváltotta, a tény ettől tény marad, a GP12 800 köbcentiméteresnél nagyobb hengerűrtartalma miatt nem alkalmas az idei versenyzésre, így az olaszok nem szegték meg a szabályokat, ellenben övék az első tesztelés dicsősége és előnye.
Valentino Rossi pénteken összesen 50, Nicky Hayden pedig szombaton 61 kört tett meg a jerezi zárt aszfaltcsíkon. Mindkét versenyző elégedetten nyilatkozott a Rossi igényei szerint fejlesztett gépről. „Boldog vagyok. Tetszik a GP12.” – nyilatkozta Rossi a pénteki menet után. „Szerintem sokkal élvezetesebb, nagyobb vezetési élményt nyújt, mint az idei gép. Most vittük első alkalommal pályára a GP12-t, szóval még sokat kell dolgoznunk rajta, de az biztos, hogy a motor már most jobb. Sokkal mókásabb vezetni, könnyebb a hátulját csúsztatni. Mivel ezzel a géppel fogunk jövőre versenyezni, nagyon fontos volt, hogy az elsők között kezdjük meg a tesztelést.”
Filippo Preziosi is megszólalt Rossi tesztelése után: „Gyári versenyzőink visszajelzései alapvető fontosságúak, hogy a helyes irányba indulhassunk el a fejlesztésekkel. Valéval egy teljes napig dolgozni több, mint amit bármelyik technikus kérhet. Tekintélyes mennyiségű információt gyűjtöttünk, amit a tervezésre és a további fejlesztésekre fordítunk. Pozitív dolognak tartom, hogy a fejlesztési irány tavalyi kiválasztása – gondolok itt a big-bang motorra és a magasabb hátsó traktusra – Valentino véleményével összhangban történt. Nagyon elégedettek vagyunk, és optimistán tekintünk a hátralévő munka elé. Tudjuk, a hogy a versenytársaink is keményen dolgoznak 2012-es motorjainkon, ez még inkább izgalmassá teszi a kihívást.”
A Ducati a tesztelésből egy médiaeseményt csinált, Hayden szombati tesztjéről egy hasonló anyagot adott ki, melyben egyúttal megemlékeztek előző hétvégi dobogós eredményéről is. „Amikor reggel felébredtem, az ég szürke, a pálya pedig nedves volt. Nem csoda, hogy nagyon csalódott voltam. Nem gondoltam, hogy bármit tehetek, hiszen ilyen körülmények között nincs értelme tesztelni. Azonban az idő folyamatosan javult, s ebéd után már a bőrruhámat is felvettem. Alig vártam, hogy motorozhassak, és a várakozás megérte. Megtiszteltetés részt venni a GP12 első pályatesztjében, hiszen nem túl gyakran fordul elő, hogy egy új motorral az elsők között mehet az ember: ez egy igazán különleges érzés. Minden jól ment, nem volt egyetlen problémánk sem. A motort nagyon kellemes használni, nagyon élveztem vezetni a masinát. Remélem tudtam segíteni Filippónak és a fiúknak, ők most erre a gépre fognak koncentrálni, míg mi a következő versennyel leszünk elfoglalva, hiszen a szezon épp csak elkezdődött.”
A jerezi tesztek kiterjedtek a GP11-hez épített új alkatrészek kipróbálására is, természetesen az idei masina tesztelésében a két versenyző nem vett részt. Filippo Preziosi a tesztsorozatot a következőkkel zárta: „Először is mindenkinek köszönöm a közreműködést a Ducatinál, kemény munkájuknak és szakértelmüknek hála egy három napos tesztsorozatot bonyolítottunk le gond nélkül, és közel 1000 kilométert mentünk a pályán a GP12-vel annak debütálásakor. Mind a négy motorostól következetes visszajelzéseket kaptunk, ami lehetővé teszi, hogy a fejlesztési folyamatot hatékonyan folytassuk, mivel a hátra lévő munkát így megfelelően tudjuk priorizálni.”
Remélhetőleg az olaszok versenyszellemüknek és elhivatottságuknak hála egy világbajnoki esélyekkel rendelkező masinát tudnak megalkotni. A Ducati első VB címét a 2007-es szeonban a motoGP szabályváltozása után érte el. Most, az 1000 köbcentiméteres gépek bevezetése előtt az ütőkártyák náluk vannak. Rossi és Hayden, a 990 köbcentiméteres kategória két bajnoka vörösben várja az új motorokkal kezdődő 2012-es szezont, és az első tesztelést sikerrel abszolválta a bolognai csapat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Van néhány böszme nagy, most meg néhány újabbat is feltettem.
Már most nagyón várom 2012-es szezont.Akkor mutathatja meg igazán a Burgess-Rossi duó a fejlesztési potenciáljukat,mert idén ugye csak év elején ugorhatottak neki a fejlesztésnek,miközben az ellenfelek gyakorlatilag már kész vasakkal rendelkeztek.
A képek jók,főleg az óriások.