A költségek csökkentése és a motorsport biztonságosabbá tétele. Anno ezek voltak azok az érvek, amelyek miatt az első négyütemű GP kategóriát, a 990-es csúcsgépeket leváltotta a Dorna Motorsport. Hivatalosan a 800-as éra 2007-ben kezdődött egy meglepetés-győzelemmel, illetve az év végén egy bajnoki címmel. A szezon kezdete előtt már sok helyen lehetett tippelni a leendő bajnok személyére, de csak a legelvetemültebb fanatikus rajongók tették le voksukat Stonerre ekkor. Az ausztrál és a Ducati azonban remek párost alkottak, az olaszok újkori GP versenyzésük egyetlen bajnoki címét ebben az évben zsebelték be. A Ducatin azonban már nem Stoner ül, hanem a jelenkor legjobb fejlesztő-versenyzőjének tartott Rossi. Az olasz álompáros eddigi eredményei nem túl fényesek, azonban a rajongók töretlenül bíznak a csapat jövőjében, ami a hírek szerint a héten egy lépéssel közelebb kerül a való világhoz.
Ha hihetünk a pletykáknak, az 1000 köbcentiméteres Ducati GP12 pályatesztjei április 7-én kezdődnek Jerezben. A hajtómű fékpadi- és megbízhatósági próbáin már túl vannak a bolognaiak, a komplett motor első tesztjére pedig most három napot szánnak. Az új masina fejlesztésénél elsőrendű szempont volt Rossi tavaly novemberi teszten alkotott véleménye. A kilencszeres világbajnok által kifogásolt agresszív teljesítmény-leadást a mérnökök egy nagyobb, nehezebb főtengely és új gyújtásrendszer (big bang?) alkalmazásával próbálták kompenzálni. A legújabb vörös paripát Franco Battaini tesztpilóta és a Ducati Corse csapatfőnöke, Vittoriano Guareschi fogja terelgetni a jerezi aszfaltcsíkon. A GP12 tesztelésén kívül az olaszok sort fognak keríteni néhány új alkatrészt kipróbálására is, mivel a jelenlegi motor beállításainak további változtatásaival már nem tudnak javítani a GP11-en. Ha hihetünk a szaksajtóban megjelent szóbeszédnek, a listán szerepel egy új, a GP12-re hajazó 800-as erőforrás, amellyel szintén a teljesítmény-leadást próbálják javítani, és egy új karbon váz, amellyel a motor irányíthatósági problémáit, a hírhedt pattogást igyekeznek kiküszöbölni a bolognaiak. A motoGP tesztelésekre vonatkozó szigorú szabályai szerint Rossi és Hayden nem vehetnek részt a menetpróbán, azonban a pletykák szerint az olasz sztárversenyző is jelen lesz és a GP12 tesztelését fogja segyteni.
A további csapatok tesztelése egyelőre nem kezdődött el. A Yamaha már korábban bejelentette, hogy a 2012-es M1 első bemutatójára a július eleji mugellói versenyhétvégén kerül sor. Jól értesült szakértők tudni vélik, hogy a hangvillások új masinájában a váltó a Honda tesztsikereiért is felelős IGS rendszerű szerkezet lesz. A Hondánál maradva azonban bizonytalan helyzetben vagyunk. Ugyan az aranyszárnyasok már a katari verseny előtt meg akarták kezdeni a jövő évi technika tesztjeit, azonban a néhány hete történt japán földrengés és az azt követő cunami közbeszólt. Egyelőre nem tudni, hogy a helyzet mikorra normalizálódik annyira a HRC-nél, hogy a jövő évi fejlesztéseket és az új masina tesztelést folytatni tudják.
A GP jövőjét firtató találgatásokban felbukkant még a BMW és a Norton neve is. Az új szabályrendszer lehetőségei és a BMW korábbi fejlesztései alapján már tavaly azt fejtegette a szaksajtó, hogy bajoroknak is van helye az új moto1 kategóriában. A Vierzilinderben korábban a WSBK-ban történő részvétel mellett döntöttek, többek között anyagi okokból, azonban a katari verseny után újra beindultak a pletykák, mivel Hendrik Von Kuenheim, a BMW egyik igazgatója is ott volt az idei szezonnyitó futamon. Ennek persze számos más oka is lehetett, azonban jellemző módon a motoros média már titkos tárgyalásokat kezdett emlegetni. Ha van is valami a háttérben, kék-fehér logós masina, masinák felbukkanását a 2012-es mezőnyben nem várhatjuk – a jelenlegi információk szerint… Ugyan korábban az angolok egyik büszkesége, a Norton is szóba került az 1000 köbcentiméteres GP-motorok kapcsán, azonban ezen a vonalon újdonságról nem tudunk beszámolni, az utolsó hírek az erőforrás közelgő megépítéséről és fékpadi tesztjéről szóltak.
A 2012-es szezon még messze van. A jelenlegi évad is épp csak elkezdődött, azonban az új szabályrendszer, az új motorok miatt a fejlesztéseknek most kiemelt fontossága van. Ha nem is tiszta lappal kezdenek a csapatok, ám az elmúlt 4 (5) év eredményeinek tükrében a korábbi tapasztalatokat mindenképpen újra kell értékelni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »