Már korábban is hallhattunk róla, sőt maga Castiglioni is beszélt a legújabb MV Agusta, a hamarosan piacra kerülő F3 kapcsán a csupasz változat (alias Brutalina) érkezéséről. A francia MV Agusta fórumon több részlet is kiszivárgott. A hétvégén került megrendezésre egy konferencia az MVA kereskedők számára, ahol állítólag a 2011-2012-es modellekről volt szó, azok kiadásáról tudhattak meg lényegi információt a márkaképviselők. Egyelőre részletek a megbeszélésről nem szivárogtak ki, viszont azt megelőzően számos pletyka, információ-morzsa napvilágot látott. A hírek szerint hamarosan érkeznek az Agusta pénzügyi helyzetét stabilizáló modellek, az F3 és a „B3”. A 140 lóerős teljesítményű sorhármas sportmotor piaci megjelenését novemberre várhatjuk. Az MV Agusta szokásához hűen az első gépek egy limitált „Oro” sorozatot alkotnak, számos extra alkatrésszel (Öhlins versenyfutómű, karbon elemek stb.) – pletykák szerint körülbelül 24’000 eurós áron, ami több mint kétszerese az alapváltozaténak. A tényleges alapmodellek a legfrissebb hírek szerint már decemberben elérhetők lesznek, bár a hét közepén még 2012. februárjáról olvashattunk. Ugyan nem sorhármas, de említésre méltó az F4 modell új, 201 lóerős Corsa Costa változata. A megemelt teljesítmény, a blokkolásgátló, az Öhlins futómű-alkatrészek miatt várhatóan az ár magasabb lesz: most 30’900 eurós összegről pletykáltak a franciák.
Jóval érdekesebb a B3 modell, azaz Brutalina, amely alapvetően az F3 120 lóerőre lefojtott erőforrása köré épített mini-Brutale. A korábbi nyilatkozatok szerint ennek a vasnak az ára 9’000 euró alatt marad, a legfrissebb pletykák ezt megerősítik: 8’990 eurós vételárat említenek a francia fórumon. A februárra várható masina a Triumph Street Triple modellnek teremt közvetlen konkurenciát, illetve a japán sornégyeseknek. Bár a Suzuki, Kawasaki és a Yamaha aktuális palettáján most a 750-800-as masinák képviselik a középkategóriát, a Brutalina 120 lóerős teljesítményével nincs hátrányban (kisebb hengerűrtartalma ellenére sem). A közvetlen konkurens pedig a legfrissebb ágazati pletykák szerint szintén ráncfelvarrás előtt áll, a tavalyi EICMA-n bemutatott új Speed Triple-hez hasonló fizimiskát kap, és várhatóan az erőforrással is kezdenek valamit az angolok.
Tudjuk jól, hogy a motoros újságíróknál pletykásabb népség kevés van, azonban amikor ilyen konkrétumok is elhangzanak, biztosak lehetünk benne, hogy azok nem alaptalanok. A ritka konstrukció pedig egy igazán izgalmas alternatívát jelent, sőt a vételár sem tűnik túlságosan vészesnek egy olasz prémiummotorért.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Engem az MV mindíg elvarázsol,egyszerűen gyönyörű részleteiben és egészében is.